• Fager1

Vad ska jag göra??

Jag är i vecka 8, mår illa och är dödstrött... Har typ alla jobbiga symtom man kan ha.. Detta påverkar ju då mitt jobb eftersom att jag jobbar på Burger King så måste jag vara pigg och glad varje dag men jag kan inte... Jag är rädd att jag ska bli av med jobbet för att jag inte presterar bra längre, jag försöker men jag är inte i närheten av hur jag brukar vara! Har alltid varit en av deras bästa kassor, är kassachef och utbildningsansvarig... Jag vågar inte berätta för min chef att jag är gravid, inte än... Vill vänta men vet inte hur jag ska kunna dölja det när han frågasätter varför jag är så trött hela tiden, sen springer jag och kissar typ 1000 gånger per arbetspass.. Men ingen fattar heller.. Känner mig så jävla dålig att inte kunna prestera som vanligt! Vad ska jag göra :((

• Svar på tråden Vad ska jag göra??
  • Marzy

Om du ändå är fastanställd skulle jag berätta så dom inte tror nått annat.

• Övikstant

Tycker du att det är alltför jobbigt med illamåendet bör du söka hjälp, kräks du nåt? Själv kräktes jag konstant och fick så lov att söka hjälp hos MVC. Nu äter jag Lergigan comp. Jag rekommenderar dessa tabletter eftersom de hjälper till mer än 80%. Jag hoppas du snart ska må bättre - är väldigt jobbigt att gå omkring att må illa samt vara väldigt trött. Försök vila så fort du får chansen, oavsett om det är på fikarasten, lunchen eller direkt du kommer hem från jobbet! Lycka till!!

• flerbarnsförälder

Du kan ju sjukskriva dig en vecka utan att behöva ha läkarintyg... men jag tycker helt klart att du ska vara hemma om du mår dåligt.. det är ingen som tackar en för att man går och jobbar när man inte mår bra

Lycka till och hoppas att ditt illamående ger sig snart  

Svar på tråden Vad ska jag göra??