Deltidsarbetslös och sjukskrivning
Hej! Har ett dilemma. Insjuknade 2010 i MS och utmattningssyndrom. Var vid detta tillfället heltidsanställd vid ett företag. Blev helt sjukskriven under hela 2011 men ordnade ett annat arbete på 50% under november 2011 för att jag insåg att jag inte skulle kunna gå tillbaka till den tidigare arbetsgivaren. När jag började min 50% procentiga anställning fyllde jag upp med föräldrapenning för att inte förlora min 100% sgi och när de dagarna var slut anmälde jag mig på AF och har nu stämplat deltid 75 dagar. Till min fråga nu, min läkare anser att eg skulle varit sjukskriven de 50% som jag inte arbetat dock har jag istället förbrukat mina föräldra dagar och deltids stämplingsdagar till detta. Nu står jag fortfarande som arbetssökande upp till 100% på AF för att skydda min SGI men lever på en halvtidslön bara för att jag försökte göra rätt för mig och komma ut i arbetslivet. Trivs bra idag på min arbetsplats och men känner jag inte skulle kunna arbeta mer pga av min MS och min utmattningssyndrom. Kan jag sjukskriva mig på den halvan som jag är arbetssökande då jag egentligen inte står till arbetsmarknadens förfogande på heltid (min läkare står bakom mig i detta men jag verkar falla mellan stolarna) Vad ska jag göra??