• Anonym (Undrande)

Räkna tidigt missfall som mens?

Jag undrar om någon vet hur jag ska räkna efter ett tidigt missfall. Ska jag se det som min mens eller hur räknar man? Vette sjutton hur jag ska kunna hålla koll på ägglossningen nu efter detta, jag fick ett väldigt tidigt missfall (eller en blödning efter att ägget troligen inte fäste som det skulle) och jag vet att detta inte var min mens då det är väldigt regelbunden och denna blödning kom en vecka för tidigt. Samt att det såg väldigt annorlunda ut mot hur mensen brukar vara om man säger så....

Någon som vet? 

• Svar på tråden Räkna tidigt missfall som mens?
  • Jag är bara jag

En blödning en vecka före beräknad mens är inget missfall. Antingen en mellanblödning eller en nidblödning eller sköra slemhinnor ifall ni haft sex. Ifall ägget misslyckas att fästa får man ändå mens när man ska och det är jättevanligt och inget man brukar veta om att man haft ett befruktat misslyckat ägg.

• Anonym (Undrande)
    Jag är bara jag skrev 2013-10-10 18:44:56 följande:
    En blödning en vecka före beräknad mens är inget missfall. Antingen en mellanblödning eller en nidblödning eller sköra slemhinnor ifall ni haft sex. Ifall ägget misslyckas att fästa får man ändå mens när man ska och det är jättevanligt och inget man brukar veta om att man haft ett befruktat misslyckat ägg.
    Hmm fast en nidblödning (som jag har förstått genom att läsa bara, har aldrig haft det) så blöder man väl inte så mycket? Jag blödde i 4 dagar varav två av dagarna var det tampong som gällde...
    Tog ett test när jag slutat blöda igår, men det visade inget...skulle haft mens idag eller imorgon, men den verkar inte komma...

Kan väl ändå inte vara gravid när jag blödde så intensivt?? Svårt att veta förstås men känner mig väldigt förvirrad, varför blödde jag då... 
  • Anonym (Undrande)

Tog test nu, inget....har aldrig någonsin haft mellanblödning så fattar inte varför jag blödde så mycket en vecka för tidigt...det var klarrött med lite klumpar i...känns inte som förtidig mens då....

• Jag är bara jag

Ibland ställer kroppen till det bara utan att det måste vara nåt rejält fel liksom. Jag fick regelrätt mens dag 17 en gång,aldrig hänt varken före eller efter så det blir säkert som det ska nästa månad för dig.

• pigglet

Att ägget inte fäster, det är ju det som händer varje månad som man inte blir gravid. Då rullar det liksom bara på, man får mens som vanligt.

Räkna det där som din mens. Fortsätter det strula får du kanske ringa och kolla om gyn vill ta sig en titt. 

Svar på tråden Räkna tidigt missfall som mens?