• gbgmamma69

Fler bebismammor runt 40 i Göteborg?

Postade detta i en annan kategori, men den passar ju kanske bättre här!

Finns det någon mer än jag i Göteborg som är runt 40 och föräldraledig?

Jag är 44 år och har en 3-månadersbebis. Känner mig överårig bland yngre mammor, saknar någon med liknande referenser och upplevelser. Vore roligt med någon att prata med och göra saker ihop med någon gång ibland. Ut och promenera, fotografera, gå på museum kanske..? Jag är rätt kultur- och litteraturintresserad och gillar att ibland prata om annat än bebisar... :)
  • Svar på tråden Fler bebismammor runt 40 i Göteborg?
  • Smaklöken

Hej!
    Bor i Västra Göteborg och är 40 år och är hemma med vårt första barn, en 10 månaders pojke fram till hösten 2015. Skulle vara kul att träffa andra mammor och gärna med barn i liknade ålder. Hänger nu på ÖF några dagar i veckan men hittar gärna på något framöver!

• PoL

Hej!

Ser att detta är en gammal tråd med ett par nya inlägg så jag gör också ett försök 41 år med tre barn, varav den yngsta snart 3v. Vi bor strax utanför Gbg men jag kommer gärna in till stan. Vore kul att lära känna fler och ses när det passar!

• karoin

Hej, jag är 43 år med en tio månaders bebis (och en sexåring). Är väldigt natur- och Kultur intresserad. Lever tråden än? Jag bor visserligen en timme från Göteborg numera, men kommer gärna in till Göteborg där jag bodde fram till två år sedan.

????

• Marajja

hej.
    40 år,har en tjej på 7 månader och väntar en liten till i maj.Finns det flera gravida i göteborg kanske?

• Feona

Hej, kikade in och såg att det va längesedan tråden var aktiv men gör ett test för att se om det finns några 40+ mammor i Gbg som är eller skall bli föräldralediga. Själv är jag 43år och fick en nyfödd på valborgsmässoafton????

• fond

Hej!
    Här är en till 40-plussare. Kul med någon mer. Jag fick en bebis i januari. Hur går det för dig? Och hur går dig för dig med augustibarnet?

• DjurgårdsRutan

Hej på er.
    Går in i vecka 28 idag, så tiden rullar på. Mår ganska bra, förutom en rygg som spökar.
    Hur är det med era bäbisar Fond och Feona? Är det era 1:a barn eller har ni flera?
    Jag väntar vår 2:a.
    Ha en bra dag.

• Feona

Hej igen, kul med lite aktivitet i tråden. Här går oxå dagarna fort! Mestadels så äter och sover flickan, hon är snart 4veckor och försöker hitta lite info om vad andra mammor sysslar med på dagarna. Kämpar på med amningen men hon verkar aldrig riktigtnöjd med bara detta så nu har jag börjat ge ersättning efteråt. Hur lyckas ni andra som fått barn redan? Hur har det gått för dig Fond?

Vi fick vårt 1a barn strax innan jag fyllde 40, han är 3,5år nu. Vi började syskonförsöket så snart som möjligt efter han föddes och hade nästan gett upp när jag blev gravid igen. Vi har sammanlagt kämpat i ca 7-8år med flertalet IVF försök. Inget av dessa lyckades (ca 7-8 försök) men ändå har vi fått 2 fina barn spontant dock senare i livet än planerat men har med åren fått lära mig att vissa saker kan jag inte styra. Hade ändå två fina graviditeter.

DjuGårdsRutan, så jobbigt med ryggont. Kan du fortfarande jobba eller får du bli sjukskriven för ryggen? Själv fick jag ryggont sista två veckorna med min 1a, kändes som ischias och blev sjukskriven helt då. Tyvärr så fortsatte ryggont en del efter förlossningen. Denna gången gick det bättre och har inga krämpor nu efteråt.

• fond

Ja, kul med aktivitet i tråden. Här går dagarna också väldigt snabbt. Nästa vecka blir han 5 månader och jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Det har gått bra tycker jag, med bättre och sämre dagar såklart. Det har hänt mycket med utvecklingen de senaste veckorna och det blir allt roligare. Det är vårt första barn och det var inte heller meningen för oss att tiden skulle springa iväg. Men som sagt, ibland kan man inte välja.

Det har varit en del liv i luckan här det två första månaderna, men nu har det lugnat ner sig markant. De två första månaderna var det i stort sett bara amning som gällde. Amning och promenader, mitt i mörkaste årstiden. Så det känns bra nu när det blivit ljust ute och RS-fritt ...

I vilken del av staden bor ni. Själv bor jag centralt.

• fond

Vad det gäller amningen så känns det som jag legat på gränsen hela tiden. Vid 3 månader började det sina och jag trodde att jag skulle få börja med ersättning. Men det tog sig och amningen har sedan dess funkat och han följer kurvan. Jag hoppas att kunna helamma till 6 månader, men man vet ju aldrig.

Vi har börjat med lite smakisar. Morot är populärt men välling verkar han inte vara så förtjust i. Pappan lät honom slicka på Greveost och det var inte populärt. Fick dåligt samvete, det gick lite för fort. Han borde fått smaka på brödet istället.

• fond

Hur går det för er? Tiden springer verkligen iväg. Jag tycker att det hade varit jättekul om det fanns någon/några 40-plussare med bebis som vill träffas. Ta en promenad med vagnen eller något, här i Göteborg.

Svar på tråden Fler bebismammor runt 40 i Göteborg?