2 barn på 12 månader...
Jag undrar lite hur detta ska fungera, främst med rutiner och allt.. Dottern föddes i april i år, bebis beräknas komma i april 2014.
I dagsläget är dottern 6 månader, äter ersättning som huvudmat men får gröt på morgonen och barnmat en gång om dagen. Har gått ned till 2-3 tupplurar under dagen, somnar oftast då vi ska lägga oss vid 21-22 tiden och äter 1 gång (oftast) på natten, kring 4-tiden. Vaknar för dagen vid 7-9 tiden. Är mycket hemma men är även på öppna förskolan (när vi inte är sjuka, upptagna, etc). Jag gör allt med henne, badar, matar, går promenader, BVC, ÖF, handlar mat till hela familjen med henne som sällskap, byter blöja 9av 10 gånger (dock alla bajsblöjor!), jag tar alla nätter... Pappan jobbar 6.30-15.30 (som anställd) men ibland vissa helger och kvällar med (då med sitt företag). Händer 3-4 gånger per år att han reser iväg 1-2 veckor och jobbar borta. Är gravid nu i vecka 13.
Har förskolekö till dottern med begäran om start i april 2014, detta ordnade jag innan jag visste att jag var gravid.
Mina föräldrar, syskon och släktingar bor 120 mil härifrån. Många jag lärt känna häromkring har barn sedan tidigare och därmed fullt upp med sitt. Svärmor har redan sagt att HON är den självklara barnvakten. Men hon är 65 och har kronisk trötthetssjukdom!
? Hur kan jag få till bra (och tidigare) rutiner vid sänggåendet för dottern?
? Hur ska jag göra med förskola (15h/v) tycker ni?
? Hur får jag till bra matrutiner? Både för mig, familjen och barnen...
? Hur kommer jag orka med två små och kunna fördela min tid?
? Vem ska jag lita tillräckligt mycket på för att dottern ska vara med denna under förlossningen och tiden efter?
Något jag inte tänkt på? Något jag bör tänka extra mycket på? Hjälp!!