• misseire

Snuvad på konfekten

Är nu ruvare efter att ha gjort vår första IVF på St Görans.
    Sprutade med 150IE Gonal-F först och sedan även med Oralgutan.
    Vid äggplocket hade jag 12 blåsor och de fick ut 9 ägg.
    Så igår var det dags för återförandet. Vi fick veta att 4 ägg hade klarat av befruktningen.
    Lite snabbt gick sköterskan igenom vad som hade hänt med de som inte klarade av det...
    2st blev inte befruktade, ett var omoget, och 2 vart polyfertiliserade (?)
    De visade vårt lilla embryo på bildskärmen lite snabbt, sedan förde de in det via kateter till min livmoder.
    Jag trodde i min enfald att man skulle få se att embryot nu var i livmodern, men de bara sa att allt var klart, att det såg fint ut och att jag kunde klä på mig och åka hem....
    Lite snuvad på konfekten. De har varit så fantastiska med att berätta och svara på frågor under hela processen.
    Jag vet att det inte är en stor sak rent medicinskt med återförandet, men för oss är det ju ett stort ögonblick och nu blev det så konstigt...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-11 15:45
    Är det någon som vet vad polyfertiliserad betyder? Först trodde jag att det blev någon slags dubbel beruktning, men vi gjorde ICSI?!

• Svar på tråden Snuvad på konfekten
  • intetnyttpåplusfronten

Negativt idag på RD 13, och de bruna flytningarna fortsätter :/ Det är nog bara att inse att mensen kommer när som helst...

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • misseire

intetnyttpåplusfronten - på't igen!! vi har iallafall några försök kvar. det skaaaaa bli bebisar!!

• 4ever

Hejhej de va ju tråkiga nyheter här... Tycker åtmindstone nån av oss borde plussat :( orättvist det här ja... Som du säger är det redan tillräckligt lång väg till att få äggen befruktade...

Men när hade ni er testdag? Tänk om det kunde ske lite mirakel...

Jag har inte fått min kära mens än nu ska den också hänga upp sig bara för att jävlas ännu mer. Ska ringa dom imorgon o säga att det inte blev något...

• misseire

Min mens har kommit gång ordentligt idag, så jag måste tyvärr ge upp!!! Men hoppet lever ju för er andra ännu :) HejjaHejja

• 4ever

Missiere jaha mens :( :) både bra o dåligt nu är man ju närmare nästa försök iaf. Måste försöka se positivt.

Intetnyttpåplusfronten har du ett försök kvar? :0

Jag bor i göteborg tycker det är helt sjukt att man endast får 3 försök år 2013. Att det inte ses som något allvarligt fast tänk hur allvarligt det är just för de som är drabbade
    :(

Jag ringde sahlgrenska idag o sa att jag fått negativt sköterskan frågade vilket test det var o jag sa att det v nån billig sticka från nätet så hon ville att jag skulle göra en clearblue imorgon :/ får väl gå o köpa... O så ringa igen o vänta typ hundra år innan man ens får plats i kön på telefonen... Skulle nästan gå snabbare att åka dit o säga det personligen...

• intetnyttpåplusfronten

Ja vi har ju bara två försök... Jag ska testa igen på lördag, men idag kom mensen igång... :s

• misseire

Hej,
    Här är det rejält igång oxå. Pratade med min läkare idag... Hon trodde att vi skulle kunna hinna med ett nytt försök innan jul. De ska ringa mig i början av nästa vecka så vi kan planera in det.
    Inte tid att vara ledsen med andra ord utan bara rakt på det igen..
    Vi har bokat en resa över jul oxå, så ruvartiden kommer bli helt annorlunda den gången :)

4ever- har du testat??

• intetnyttpåplusfronten

Jaså? Men jag trodde kroppen måste vila en månad?? Ska genast ringa min läkare på tisdag :o

• misseire

Jag tror att det blir så att jag fick mens runt den 22 Oktober, min cykel är 28 dagar vilket betyder att jag borde kunna börja spruta runt månadsskiftet November/December och så blir väl äggplock och återföring runt Lucia... Får se vad de säger. Annars blir det i Januari. Nu har vi iallafall resan att se fram emot!

• 4ever

Hejhej...
    Jag testade faktiskt inte för min mens kom eller trodde jag. Hade helvetes mensvärk på morgonen o de kom lite blod men nu har de stannat av :( min kropp är knäpp.

Vi skulle inte få börj förrän näst år :( usch. Hoppas ni hinner med i år alltid trevligt o ja ruvarpeeriodwn kommer säkert gå fort om man är bortrest :)

• misseire

Så det blev inget för nån av oss denna gången?? Då borde oddsen vara höga för nästa omgång :)

• 4ever

Hej ja det hoppas vi. Att nästa omgångs odds är bättre :) när ska ni börja? Till oss sa dom nästa år

• misseire

Hej,
    Jag fick mitt nya recept från kliniken idag, så nu ska jag bara invänta mensen som borde komma runt den 20 November...
    De höjde lite så denna gång ska jag spruta 200IE med Gonal-F (150IE förra gången).
    Hoppas Hoppas Hoppas på en fin julklapp till oss.

• intetnyttpåplusfronten

Jag vet inte när vi ska börja igen, jag fick en telefontid 20 november så då ska väl läkarn tala om när nästa försök blir. Jag hoppas på novembermensen, den borde komma runt 24e, då blir det väl ÄP i början på januari eller så.. 

Spännande misseire, hoppas ni får en fin julklapp! :D 

• misseire
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-11-01 14:05:39 följande:
    Jag vet inte när vi ska börja igen, jag fick en telefontid 20 november så då ska väl läkarn tala om när nästa försök blir. Jag hoppas på novembermensen, den borde komma runt 24e, då blir det väl ÄP i början på januari eller så.. 

Spännande misseire, hoppas ni får en fin julklapp! :D 
    Hur har det gått för dig??
    Vi tog en paus under jul och nyår och ska förhoppningsvis köra vårt sista landstingsförsök i Februari...
    Kommer att byta hormon denna gången för att se om vi kan få ett bättre resultat...
  • intetnyttpåplusfronten

Skulle ha påbörjat mitt nästa försök nu, men har valt att skjuta upp det hela en cykel då jag måste gå ner i vikt först. Vägde in mig på 88 kg sist och det var för mycket, nu väger jag 94 så får lägga i en växel... :/ 

Funderade också på att byta hormon men fick ju ganska bra resultat av denna så kör nog samma igen...

Svar på tråden Snuvad på konfekten