• Bella11

Är det extra svårt att bli gravid efter 17 år med p-piller?

Hej! Vi har försökt bli gravida i ca 6 månader, de sista 2 månaderna mera planerade...jag har prickat in min ägglossning bra och vi har haft sex varannan dag innan. Har även haft regelbunden mens direkt efter jag slutade med pillret (6 mån) Har ätit p-piller i ca 17 år, blandade varianter men nu senast Cerazette i ca 5 år. Är nu 33år + Har/ haft Bakteriell vaginos. Min gynläkare ville då att jag skulle äta östrogen -tabletter som personer i klimakteriet äter för han trodde min östrogenhalt var för låg, pga av mina p-piller. Jag slutade då med mina p-piller hellre för ville inte äta extra hormon och vi ville ju ändå snart skaffa barn. Vet inte om det är pga mina Cerazette, ålder, bakterier eller otur som jag har det lite extra tufft att få till +et!?!? Är det någon som har en tanke att dela med mig så blir jag jätteglad! Jag blir ju inte direkt yngre :( // Ella

• Svar på tråden Är det extra svårt att bli gravid efter 17 år med p-piller?
  • Eleonor01

6 månader är ingen tid.... Cerazette kan ge effekt lång tid efter. Förstår att du e stressad men ge det tid. Tror att snittet är sju månader eller så. Jag e inne på två år nu....

• Greenwally

Tack för de orden, men trist att det tar så lång tid för er. Det går bara att hoppas på det bästa och låta tiden utvisa. ????

• Greenwally

[quote=71358087][quote-nick]Greenwally skrev 2013-10-11 21:40:16 följande:[/quote-nick]Tack för de orden, men trist att det tar så lång tid för er. Det går bara att hoppas på det bästa och låta tiden utvisa.

Svar på tråden Är det extra svårt att bli gravid efter 17 år med p-piller?