• Greenwally

Ej gravid 6 månader

Hej!

Vi har försökt bli gravida i ca 6 månader, de sista 2 månaderna mera planerade...fick min mens direkt när jag slutade och har passat in bra innan ägglossningen och haft sex ca varannan dag innan.
    Har ätit p-piller i ca 17 år, blandade varianter men nu senast Cerazette i ca 5 år. Är nu 33år +
    Har/ haft Bakteriell vaginos.
    Min gynläkare ville då att jag skulle äta östrogen -tabletter som personer i klimakteriet äter för han trodde min östrogenhalt var för låg, pga av mina p-piller. Jag slutade då med mina p-piller hellre för ville inte äta extra hormon och vi ville ju ändå snart skaffa barn.
    Vet inte om det är pga mina Cerazette, ålder, bakterier eller otur som jag har det lite extra tufft att få till +et!?!?
    Är det någon som har en tanke att dela med mig så blir jag jätteglad! Jag blir ju inte direkt yngre :(

• Svar på tråden Ej gravid 6 månader
  • Mli 014

Alltså vi är jo så olika uppbyggda, jag slutade med P-piller bär jag var 19 efter ett misslyckat förhållande. Jag fick inte ens tillbaka min mens förrän efter 8 månader. Det är nu 10 år sedan och min mens var extremt oregelbunden tills jag för fem år sedan träffade min man. Nu har vi två barn och väntar plötsligt nr 3 trots kopparspiral.

Så förtrösta inte. Kroppen behöver tid att komma i balans igen. Plötsligt händer det!

• BuoBä

6 månader är inte länge. Fortsätt i 6 månader till, och har inget hänt då kan ni starta en utredning.

• Greenwally

Tack för svaren! Jag vet att det kan ta tid men kan inte låta bli att bli så besviken varje gång det blir rött på pappret, efter att jag inbillar mig att jag är gravid med varje gång

Svar på tråden Ej gravid 6 månader