• Anonym (känslan)

alla symtom borta och haft värk!

Hej allihopa...om några är vakna.

Fick veta att jag är gravid för två veckor sen. Kändes toppen i kropp och själ, hade svullna och extremt ömma bröst, frossa Och trött...helt i sin ordning med andra ord. Men sen började jag få ont i magen, nere i ryggen, inne i slidan och ner i benen..samtidigt som detta hände försvann alla mina symtom på bara några timmar och även 'gravid-känslan' . Hela veckan har jag legat och försökt vila...men smärtan har fortsatt. Det har krampat. Har haft känslan av att det snart kommer ut..men inte blött ngt ännu. Var på vul idag och där såg han en hinnsäck och att jag va i v. 5 . värken kommer och går nu idag. Någon som känner igen sig och hur gick det?

• Svar på tråden alla symtom borta och haft värk!
  • Anonym (känslan)

Ingen som ens har en tanke? :(

• Anonym (Trist)

Tråkigt... Men känns som att det borde börjat blöda nu...

Kanske är det bara värk? Vad sa läkaren?

• nozpa

Jag började blöda innan jag fick ont.

Alltså smärtan du beskriver låter ganska normal, nu antar jag att det känns som det ilar/sticker/hugger typ. Krampandet låter kanske inte som så bekant för just mig. Men det andra har jag haft i mina graviditeter också. Kanske inte så tidigt men alla är ju olika.

• Anonym (känslan)

Jag har en son på fyra år och med han hade jag molvärk men aldrig smärta som nu..men alla grav. Är ju olika med.. Köra bil är det värsta, så det har jag undvikit... Har fyra mil till min arbetsplats men har stannat hemma efter jag höll på att svimma tidigare i veckan, i bilen. Min gynekolog säger varken bu eller bä ... Han bokade in mig på ytterligare ett besök. Kan inte han ge besked kan väl ingen annan det heller men önskar iaf utbyta tankar och så.. Det som oroar mig mest är att jag får påminna mig sj om att jag troligtvis är gravid och därför inte bör lyfta tungt etc.. förra veckan fanns sånt där naturligt hos mig... känns tomt på ngt vis... svårt att sätta ord på det. jag låter säkert helknäpp

• nozpa
    Anonym (känslan) skrev 2013-10-11 23:02:38 följande:
    Jag har en son på fyra år och med han hade jag molvärk men aldrig smärta som nu..men alla grav. Är ju olika med.. Köra bil är det värsta, så det har jag undvikit... Har fyra mil till min arbetsplats men har stannat hemma efter jag höll på att svimma tidigare i veckan, i bilen. Min gynekolog säger varken bu eller bä ... Han bokade in mig på ytterligare ett besök. Kan inte han ge besked kan väl ingen annan det heller men önskar iaf utbyta tankar och så.. Det som oroar mig mest är att jag får påminna mig sj om att jag troligtvis är gravid och därför inte bör lyfta tungt etc.. förra veckan fanns sånt där naturligt hos mig... känns tomt på ngt vis... svårt att sätta ord på det. jag låter säkert helknäpp

Nä du låter inte helknäpp. När jag fick mf så visste jag också att något var fel. Men tänkte att det var nog inget. Sedan efter några dagar började jag blöda. Höll på ett par dagar. Fick bara ont i magen under mitt mf, och det kom på morgonen och själva missfallet skedde under kvällen.

Jag hoppas att allt är som det ska för dig. Man kan ju inte jämföra.  
  • Anonym (känslan)

Nä man ska ju inte det egentligen.. Men jag är lite paff över känslan liksom så då tänkte jag läsa här... Vilket i sig egentligen inte gör det bättre ;). Försöker leva som vanligt...men bara tanken på att kanske börja blöda offentligt skrämmer mig med! Vilken mardröm.

• nozpa
    Anonym (känslan) skrev 2013-10-11 23:23:02 följande:
    Nä man ska ju inte det egentligen.. Men jag är lite paff över känslan liksom så då tänkte jag läsa här... Vilket i sig egentligen inte gör det bättre ;). Försöker leva som vanligt...men bara tanken på att kanske börja blöda offentligt skrämmer mig med! Vilken mardröm.

Min blödning började väääldigt sparsamt. Några få droppar bara. Mensen börjar typ värre. Ja, för mig alltså.
  • Anonym (känslan)

Ja..det är ju väldigt individuellt.. Ovissheten är nästan värst tycker jag..

• Anonym (känslan)

Någon som haft symtom tidigt och sen att de försvann? Med tidigt menar jag v 4-6

• Anonym (känslan)

Kass mage...ont...pulserande ont i tjejmagen....kissar konstant och tror jag fått uvi.... Ont i ländryggen.... Känner bara för att skriva av mig alla mina hopplösa tankar... Just nu vill jag aldrig mer bli gravid....:(

• Anonym (likadant)

Hej,

Ville bara säga att jag har haft samma symtom som dig låter det som.
    När jag var i vecka 5 (4+4) fick jag superont i magen, riktigt som kramper så jag var tvungen att ta värktabletter.
    Det gjorde riktigt ont! Då tänkte jag att det här kan ju inte vara riktigt, jag hade aldrig hört att man hade ont när man var gravid. Jag åkte in till sjukhuset och gjorde en koll och allt såg normalt ut.
    Nu är jag i vecka 8 och det onda har försvunnit, känns nästan som att "allt" har försvunnit.
    Jag känner ingenting, har inte varit illamående, har inga ömma bröst, ingenting.
    Är orolig just för att man inte känner något men samtidigt kan jag inte ha fått missfall för det känner man - rejält.

Hmm.. antar att man bara får vänta och se och hoppas att allt är som det ska.

Ville bara dela med mig att jag känt likadant som dej!

• Anonym (känslan)

Tack snälla!! Ikväll är det fruktansvärt ... Ont överallt därnere och känner mig nödig hela tiden...trycker liksom och känns som om det gör ont på livmodertappen... Skit läskigt och gör så ont att jag inte kan sova... Känner mig totalt utmattad!!! Meeen....bara att vänta och vänta.... Aldrig att jag utsätter min kropp för detta igen!!

• Anonym (likadant)

Nej jag förstår inte, jag hade aldrig hört innan att man kunde ha så ont av att vara gravid?
    Kanske naivt av mig men illamående är det enda man hört talas om.
    Jag vaknade en natt helt kallsvettig och visste varken ut eller in för jag hade så ont,
    satt på huk inne på toaletten och svettades och tog värktabletter.
    Som tur är har jag inte haft ont mer sedan dess, men enda sättet jag känner av graviditeten på är att jag är "utsvulten" på mornarna och får ont ibland. Inget illamående som jag trodde? Så kan det vara!

Vi får hålla tummarna att det går bra för oss båda två :)

• Gäst Tess
    Anonym (likadant) skrev 2013-10-13 22:56:06 följande:
    Hej,

Ville bara säga att jag har haft samma symtom som dig låter det som.
    När jag var i vecka 5 (4+4) fick jag superont i magen, riktigt som kramper så jag var tvungen att ta värktabletter.
    Det gjorde riktigt ont! Då tänkte jag att det här kan ju inte vara riktigt, jag hade aldrig hört att man hade ont när man var gravid. Jag åkte in till sjukhuset och gjorde en koll och allt såg normalt ut.
    Nu är jag i vecka 8 och det onda har försvunnit, känns nästan som att "allt" har försvunnit.
    Jag känner ingenting, har inte varit illamående, har inga ömma bröst, ingenting.
    Är orolig just för att man inte känner något men samtidigt kan jag inte ha fått missfall för det känner man - rejält.

Hmm.. antar att man bara får vänta och se och hoppas att allt är som det ska.

Ville bara dela med mig att jag känt likadant som dej!

Hur gick det för dig?

• Gäst Tess
    Anonym (känslan) skrev 2013-10-11 22:30:09 följande:
    Hej allihopa...om några är vakna. Fick veta att jag är gravid för två veckor sen. Kändes toppen i kropp och själ, hade svullna och extremt ömma bröst, frossa Och trött...helt i sin ordning med andra ord. Men sen började jag få ont i magen, nere i ryggen, inne i slidan och ner i benen..samtidigt som detta hände försvann alla mina symtom på bara några timmar och även 'gravid-känslan' . Hela veckan har jag legat och försökt vila...men smärtan har fortsatt. Det har krampat. Har haft känslan av att det snart kommer ut..men inte blött ngt ännu. Var på vul idag och där såg han en hinnsäck och att jag va i v. 5 . värken kommer och går nu idag. Någon som känner igen sig och hur gick det?

hur gick det för dig?

• Anonym (likadant)
    Gäst Tess skrev 2014-03-14 11:43:32 följande:

Hur gick det för dig?

Hej Tess!

Tyvärr kan jag meddela att det inte gick bra alls för mig. Allt såg bra ut tills vi skulle på KUB-ultraljudet i vecka 14, då såg dom inget foster. Efter mycket om och men blev det in till SÖS på skrapning och det visade sig att jag hade mola/druvbörd. Hade aldrig hört talas om innan. Skrapningen gjordes i sept 2013 och sedan tog det 8 månader innan jag blev friskförklarad. Hade jag inte blivit det så hade det blivit cellgifter så jag är otroligt tacksam att det gick bra i slutändan. Men besvikelsen över att det blev som det blev kommer kanske aldrig försvinna...

Jag har mått väldigt dåligt och det har varit en jobbig tid med mycket ont i både kropp och själ men i maj blev jag friskförklarad och nu får vi försöka skaffa barn igen.

Vi har sagt att vi ska försöka igen efter sommaren så jag håller alla mina tummar att det kommer att gå bättre så vi får en liten bebis nästa år.

Tack för att du frågade! <3
  • Gäst Tess
    Anonym (likadant) skrev 2014-07-06 20:40:51 följande:
    Hej Tess!

Tyvärr kan jag meddela att det inte gick bra alls för mig. Allt såg bra ut tills vi skulle på KUB-ultraljudet i vecka 14, då såg dom inget foster. Efter mycket om och men blev det in till SÖS på skrapning och det visade sig att jag hade mola/druvbörd. Hade aldrig hört talas om innan. Skrapningen gjordes i sept 2013 och sedan tog det 8 månader innan jag blev friskförklarad. Hade jag inte blivit det så hade det blivit cellgifter så jag är otroligt tacksam att det gick bra i slutändan. Men besvikelsen över att det blev som det blev kommer kanske aldrig försvinna...

Jag har mått väldigt dåligt och det har varit en jobbig tid med mycket ont i både kropp och själ men i maj blev jag friskförklarad och nu får vi försöka skaffa barn igen.

Vi har sagt att vi ska försöka igen efter sommaren så jag håller alla mina tummar att det kommer att gå bättre så vi får en liten bebis nästa år.

Tack för att du frågade! <3

Gud va tråkigt, och jobbig resa för dig

har också fått missfall, kom till v 9 men fostret dog redan v 5
    Fick blödning i v 9 som varade i 30dagar för tabletterna inte hjälpte och skrapa ville jag inte...

Denna gången jag blev gravid så gick jag till privat BM och fick betala 300kr för ultraljud, och se att det verkligen fanns ett hjärta.
    Rekommenderar detta så slipper man vänta ända till v 13 kub eller v 18Rul
    Lycka till och hoppas det blir bebis 2015 för er

Svar på tråden alla symtom borta och haft värk!