• Anonym (qwerty)

Missfall, hur lång tid tar det? Gör det ont?

Tog ett test i torsdags som visade gravid. Fick tid på fredag för ul för att tidsbestämma det. Började blöda på torsdag kväll, koagulerat blod blandat med färskt. Blödde lite på fredag med, mest koagulerat. På ul på eftermiddagen syntes en tom hinnsäck på mindre än 1 cm, skulle alltså vara i ca vecka 5. Det har knappt  kommit något blod sen dess, inget än idag. Gör lite ont som mensvärk ibland ungefär. Hur lång tid tar det innan det kommer ut? Kommer det göra ont?

• Svar på tråden Missfall, hur lång tid tar det? Gör det ont?
  • umm abdilleh

Mitt gjorde inte ont, blödde i 4 dagar

• Mika86

Jag blödde i typ 4 dagar, inte det minsta ont o blödde inte jätte mycket heller

• Anonym (oxå)

Jag har precis blivit av med en tom hinnsäck och var i  v 6 när jag fick veta att det var tomt. Jag väntade i nästan 6 veckor utan att det kom ut och till slut åkte jag till akuten och fick cytotec för att sätta igång det. Hade jag vetat för 6 veckor sedan att det inte skulle komma igång av sig självt hade jag tagit cytotec direkt eftersom det växer där inne och blir mer ju längre man väntar. Samtidigt finns det de som menar att det är bättre att kroppen tar hand om det självt. Fråga sjukvården vad de tycker är bäst.

Det gick dock väldigt bra, inte särskilt smärtsamt (jag tog smärtlindring). Som mensvärk. Fast lite läskigt med allt som kom ut. Trodde nästan att det var min lever som var på väg ut  Och typ en liter blod. Jag ororade mig väldigt i förväg efter att ha läst mycket på nätet. Det hade jag inte behövt.

Hoppas det går bra för dig!  

• Kaa76

Jag fick missfall i v.5, bör ju ha varit ungefär som en tomhinnsäck, blödde som en vanlig mens, hade ungefär lika ont, tror jag blödde en dag längre än mina vanliga 3-4 dagar.
    Sedan fick jag missfall i v.9 där det verkligen var ett foster som kom ut, blödde i drygt två veckor och hade så ont att jag blev sjukskriven i en vecka och fick rätt starka smärtstillande. Tror det varierar lite hur man upplever det också, Jobbigt är det ju i vilket fall som :( 

Svar på tråden Missfall, hur lång tid tar det? Gör det ont?