• Fru Gustavsson

    Elgiganten Växjös kassapersonal = :-(

    Vi åkte till Elgiganten Växjö på lördag förmiddag för att få hjälp att välja ut en 3D-tv. Sonen på sex år var väldigt förväntansfull, det var vi hela familjen. Efter genomgången kreditprövning bar vi så iväg med vår nya TV till kassan, men där tog det stopp. Kassapersonalen upplyste oss om att hon icke kunde godkänna mannens körkort, då det var ett par jack i det (dock inget som påverkade scanning, foto, namnteckning).

    Vi stod helt handfallna och förvånade med en 55"-tv och våra nyligen tecknade finansieringspapper. Kassapersonalen hänvisade reglerna till Handelsbanken finans och beklagade, men vi skulle inte få med oss tv:n hem på grund av körkortet.

    Vi ville då helt häva krediten, varpå säljaren som hjälpt oss med finansieringen strax innan, påkallades. Denne, otroligt hjälpsamma och kundvänliga säljare, som uppenbarligen förstår sig på kundvård, informerade oss om att Elgiganten skulle gå i god för att köpet skulle igenom, eftersom vi just fått godkänt (från Handelsbanken finans).
    Detta talade han om för den inte alls tillmötesgående kassapersonalen, som på ett väldigt snäsigt och otrevlig sätt svarade att det skulle de inte alls, utan köpet skulle hävas.

    Säljaren gick dock och ringde Handelsbanken finans för att förklara läget. Medan han var borta stod kassapersonalen helt öppet och viskade med en kollega, klart och högt, om denna händelse, och baktalade sin säljarkollega, något som vi uppfattade otroligt oproffessionellt.

    Säljaren kom sedan tillbaka och meddelade att tyvärr, trots att Handelsbanken själva sagt att körkortet var en bedömningsfråga för butiken och att de inte hade med saken att göra (vilket påvisar att kassamänniskans påstående om att det var bankens regler omkullkastades), samt att trots att två säljare ansett körkortet helt OK, så var det kassapersonalen som motsatte sig, och vi skulle inte få tv:n.

    Det hela känns otroligt märkligt och trist. Att få grönt ljus på kredit för tv och två minuter senare få svaret att vi inte skulle få lösa ut den, tillsammans med två säljares bedömning att kortet var helt godkänt och denna kassapersonals otrevliga och omotiverade bemötande.

    Det var tre stycken väldigt trötta och besvikna individer i familjen som fick åka hem, utan tv:n och fast beslutna att tv-köpet i framtiden absolut inte kommer att ske på Elgiganten Växjö.

    Denna brist på välvilja och oproffsiga bemötande på ett så stort företag som Elgiganten är absolut inte OK! Vad vann denna människa på att bete sig såhär? Arbetar själv med kundservice och är mycket väl införstådd på att man gör det bästa man kan för att lösa det smidigt för kunden.
    Denna kunden förlorade de, tillsammans med de 25.000 :- .

    Tusen rosor till säljaren som försökte göra det bästa, och lika mycket ris till kassatjejen. Jag hoppas det gjorde din kväll, att paragrafrytta på det viset bara för att du kunde.
    Vad du hade att vinna på det förstår jag inte, företagslojalitet vill jag inte kalla det, absolut tvärtom snarare...
    Hur man än vänder sig har man arslet bak
  • Svar på tråden Elgiganten Växjös kassapersonal = :-(
  • persikofjaril

    Jag jobbar på apotek och måste se en giltig id-handling från varje kund jag möter innan jag kan ta fram dennes recept för att sedan lämna ut mediciner (vi har tystnadsplikt och måste säkerställa att informationen om vilka recept som finns inte lämnas ut till obehörig, och att inte mediciner lämnas ut till obehörig). Jag har i mina dar sett många trasiga körkort, pass och legitimationer. Jag går efter principen att så länge inte varken foto, namn, personnummer är helt omöjliga att uttyda så kan jag godkänna id-handlingen. Att vägra expediera pga några hack/rispor skulle aldrig falla mig in.

    Tycker kassapersonalen betett sig väldigt stelbent och oflexibelt, och att ts borde skicka in ett klagomål om det inte redan gjorts.

  • sär skriven
    Dealer skrev 2014-04-06 18:33:55 följande:
    Så för att få allt på silverfat
    riskerar du hellre dessa människors framtid
    fy skäms på dig

    Eh... VA? 


     


    TS; vad sunkigt gjort av kassatjejen. Förstår att sonen måste ha blivit jättebesviken! :(


    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • sär skriven
    Dealer skrev 2014-04-06 18:47:40 följande:
    Jag menar alla är människor och
    även de anställda.

    Istället för att klaga kan ni för en
    gångs skull fråga om hur det står till
    och förklara på ett trevligare sätt
    så får hon dåligt samvete och gör
    detsamma innan man går till chefen
    Så hon får dåligt samvete och gör detsamma? Vad är "detsamma" i det här fallet - frågar hur det står till? TS har ingen som helst skyldighet att fråga någon som bara vill sätta käppar i hjulen för dem hur det står till. Att det är ett litet hack i körkortet gör inte att det är ogiltigt. Körkort har en streckkod också och scannas in. Hon betedde sig som en apa och det ska man inte göra när man har ett serviceyrke. 
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • sär skriven

    Ser nu att tråden är 1,5 år gammal (varför envisas folk med att leta upp och svara i så gamla trådar?). Hoppas att TS fått hem sin TV och att kassatjejen hittat ett nytt jobb. 


    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Will1

    Oj vad jag hade sparkat den kassapersonalen. Sånt där kostar enormt mycket för ett företag att ha sån inkompetent personal.

  • sär skriven
    Dealer skrev 2014-04-06 20:11:21 följande:
    man borde porta dig från butiker,
    för du vill sabba folks framtid
    jävla bråkmakare
    Sabbar man folks framtid om man sparkar dem för att de är inkompetenta? Det är inte tjejen själv som sabbar sina arbetsmöjligheter genom att bete sig som en röv?
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • sär skriven
    Dealer skrev 2014-04-06 20:18:04 följande:
    hon gjorde bara sitt jobb
    och kunden vägra förstå att körkortet inte gick
    hon är bara människa och kan bli irriterad
    bergis sjafsa kunden som hon inte nämner
    Nej, hon gjorde inte bara sitt jobb. Hon var en röv. 
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • sär skriven
    Dealer skrev 2014-04-06 20:25:24 följande:
    Har du hört hennes version,
    kanske kunden var en röv
    Nej, berätta gärna om hennes version. 
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • sär skriven
    Dealer skrev 2014-04-06 20:38:30 följande:
    det är en bedömningsfråga
    Jag är redan hur jävla trött som helst på dig och väljer att inte svara. 
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Will1
    Dealer skrev 2014-04-06 20:18:04 följande:
    hon gjorde bara sitt jobb
    och kunden vägra förstå att körkortet inte gick
    hon är bara människa och kan bli irriterad
    bergis sjafsa kunden som hon inte nämner
    Med en sån inställning hoppas jag du aldrig kommer arbeta med kunder. Sorry, men så rak är jag.
Svar på tråden Elgiganten Växjös kassapersonal = :-(