• Anonym (RCM)

Missfall 3 gången på 1 år.

Hej!
    Jag är 28 och jag och min man vill så gärna ha ett syskon till våran 4,5 åring. Har varit gravid nu för tredje gången på ett år efter 1 (Missfall v. 6 2012) och ett (MA maj 2013) hoppades verkligen på den här graviditeten men för två veckor sedan började de bruna blödningarna, precis som sist. För tre dagar sedan gjordes ett vul och en frisk graviditet och ett litet foster med pickande hjärta. Ett litet hopp väcktes i mig till igår när blodet och klumparna kom. jag är så fruktansvärt ledsen har gråtit hela natten. Vad gör vi nu?

• Svar på tråden Missfall 3 gången på 1 år.
  • Anonym (-)

Jag har haft 5 missfall och 2 lyckade graviditeter och just nu har du väl helt enkelt bara två val:
    1.) Försök igen
    2.) Sök vård
    Lycka till!

• emelielj

Det "positiva" är att ni har ett barn som bevisar att det inte är fel på nånting så att säga. Man har väl rätt till utredning efter tre missfall så sök hjälp? Annars tror jag att det är mest otur, tyvärr.
    Jag har en tvååring och har försökt bli gravid i ett år igen. Efter två missfall är jag nu gravid och hoppas att det håller i sig. Beklagar missfallen!

• Maggis01

Har du fått konstaterat att det är ett missfall? Själv blödde jag rikligt två gånger under graviditeten med klumpar och allt, men bebisen levde. Vad nog bara levrat blod. Men det är så jobbigt att gå och oroa sig och undersöka toapappret vid varje toalettbesök. Har själv två MA i bagaget.

• Anonym (RCM)

Var inne på vul igår, bebisen lever är i v7+4 och hjärtat slår! Problemet kvarstår att jag blöder varje dag, brunt blod för det mesta men även mer färska blödningar. Jag är så orolig eftersom de inte ser vart blödningen kommer ifrån, läkaren sa även att det är ovanligt att blöda så pass mycket! Mår verkligen jätte dåligt över detta och kan inte slappna av alls. För jag möts av det alla gravida fasar, blod i trosorna och toaletten varje dag!

• emelielj

Grattis! Vad skönt att den lever :) då är vi i samma sits. Är gravid nu efter två missfall och blöder denna gången också. Har varit lugnt i två veckor men idag kommer det mera rött och brunt blod. Är i v 14 imorgon..
    Det är inte kul nej.

• Maggis01

Jag hade själv som sagt två rejäla blödningar under graviditeten, visserligen lite senare v8 och v14, men troligen en lättblödande livmodertapp. Hade också några småblödningar som bara var som strimmor, men vid de två tillfällena bara forsade det blod och jag var säker på att ha fått ännu ett missfall. Har väl ingen annan tröst att ge än att slemhinnorna är väldigt känsliga redan från dag 1 som gravid och att du sett ett levande foster. Hoppas allt går bra!

• Anonym (kram till er)
    Anonym (RCM) skrev 2013-10-15 11:41:14 följande:
    Var inne på vul igår, bebisen lever är i v7+4 och hjärtat slår! Problemet kvarstår att jag blöder varje dag, brunt blod för det mesta men även mer färska blödningar. Jag är så orolig eftersom de inte ser vart blödningen kommer ifrån, läkaren sa även att det är ovanligt att blöda så pass mycket! Mår verkligen jätte dåligt över detta och kan inte slappna av alls. För jag möts av det alla gravida fasar, blod i trosorna och toaletten varje dag!
    Kan du inte få extra hormoner ?? 
  • Anonym (RCM)

Vad tänkte du på för hormoner? Jag fick cyklonova utskrivet! Får se om det hjälper men jag tycker att jag blöder så pass lite (mängd mässigt) för att ta det.

• Anonym (kram till er)
    Anonym (RCM) skrev 2013-10-15 12:45:24 följande:
    Vad tänkte du på för hormoner? Jag fick cyklonova utskrivet! Får se om det hjälper men jag tycker att jag blöder så pass lite (mängd mässigt) för att ta det.
    Jag vet inte vad det är för hormoner, min kompis fick hormoner utskrivna för hon fått 3 missfall innan sin graviditet nu.. De visste dock inte om det skulle hjälpa, men hon är nu iallafall i vecka 20 så det har gått bra..

Men prata med gyn eller barnmorskan sådant borde ju de veta..  
  • Anonym (RCM)

Ja jag får kolla upp det där med hormoner. Är det någon som har erfarenhet av cyklonova eller tranexamsyra under graviditet?

Svar på tråden Missfall 3 gången på 1 år.