Anna 462 skrev 2013-10-31 08:22:39 följande:
Jo, tänk att det har jag faktiskt! Mitt barn hade jättesvårt att ta bröstet och varje matning var en grinkalas, sedan fick jag sår och plågade mig igenom matstunderna ett tag, men till slut läkte det och barnet fick till tekniken och sen fungerade det efter lite slit och bök. Och jag säger inte att man ska fortsätta att amma till varje pris. Jag säger att jag tycket att man kan ge det ett försök. Och att JAG tycker att det är synd att man bestämmer sig redan innan barnet har kommit att man inte ska amma. Jag ser inte ner på dom som inte ammar, men jag tror på något vis att det "naturliga" alternativet är det bästa.
Jag håller fullständigt med dig!
Har "slitit" i dryga månaden nu med amningen och han är både lugnare och mår bättre när han får mest bröstmjölk, men det är svårt att få honom nöjd om han inte får ersättning emellanåt... Fick ditt barn tillägg/ersättning under din bökiga amninstid? Har nu börjat få till taget ordentligt, nu är det mest att han inte blir riktigt mätt, som jag upplever det? Hade du samma problem?