du som inte gillar HEN
Du som inte gillar ordet hen för att du tänker på hönor:
Vad är det för fel på hönor?
Du som inte gillar ordet hen för att du tänker på hönor:
Vad är det för fel på hönor?
Vad har du för dig på dagarna som har tid att bry dig om små saker?
Gör en Poll och fråga!
Jag älskar hönor!! Men avskyr ordet Hen! för mig är ordet ingenting samt att det låter inte klokt!
Det finns två kön man kvinna han hon,men hen vad e det för jävla begrepp vi har ju klarat oss genom alla tider innan detta påfund kom,helt onödigt
Det här är inte en fråga att diskutera ordet hen i, utan en poll som handlar om vad det är för fel på hönor.
Det är väl inga fel på hönor,i Sverige betyder väl inte hen höna eller?det är väl ändå engelska?!!!!!!! Pollmaster
Hönor är världens bästa djur. De är det enda djur som betalar för sig varje dag genom att klämma ur sig ett frukostägg.
För att det är en höna:)
en människa är en människa, en höna en höna.
Så man kan väl säga att det är väl av samma anledning som att jag inte vill kalla alla tanter för kossor eller gubbar för åsnor:)
Jag tycker många har gått för långt i den där könshysterin, så som jag har uppfattat det efter att ha hört vad folk har berättat om detta, bland annat de andra som jobbat i förskolor.
Där en tjej fick mer beröm då hon sa att hon ville bli brandman än då hon sa att hon ville bli en prinsessa.
Jag är inte emot att alla ska behandlas lika, absolut inte. Bara den där hysterin och rädslan för olikheterna mellan de båda könen, de som finns där. Det är inget fel med att låta tjejer vara tjejer och killar vara killar.
Det är hurdana tjejer och killar vi vill ha, som vi kan vara med och påverka. Främst genom att engagera oss starkt i deras liv och sätta dem först och de dem all den kärlek och medkänsla de behöver för att växa upp till trygga vuxna som tar hänsyn till andra.
Tycker att barn ska få leka med vad dem vill, klä sig som de vill, inte att man ska ta deras köns identitet ifrån dem.
Vill en kille vara tuff , energisk modig, så ska han få vara det, samma sak med tjejerna.
Vill en tjej klä sig i prinsess klänningar o leka med dockor, ska hon få göra det, samma sak med killarna.
Man ska låta barnen få ha valfrihet, inte tvinga dem att göra tvärtom vad de vill bara för att det ska bli mer rätt Då alla måste leka med allt..!!
Vi är alla individer och alla har olika viljor och olika intressen, barn som vuxna.