• pco

vi som går/ ska börja på CA i Göteborg

Tänkte att här kan vi som går eller ska börja på Carlanderska i Göteborg kan följas åt och peppa och stötta varandra.

Här är vår historia:

Har gjort alla gratis försök på Sahlgrenska. Jag har pco och min man har nedsatt spermiekvalité.

Försök 1 sprutade Gonal-F och fick ut 7 ägg varav 3st befruktades alltså en till mig och två till frysen

-negativt

FET 1- negativt

FET 2-negativt

Försök 2: sprutade Menopur då de sa att man kan få färre ägg men menade på att kvalitén blir bättre.

Fick ut då 6 ägg och åter igen 3st befruktades. En till mig och två till frysen

- positivt!!! ..men slutade i mf v 6 med mkt smärtor!! Återigen en besvikelse.

FET-negativt och fick också veta att vi inte har någon kvar i frysen då den ena inte klara upptiningen vid insättningen på vår FET.

Försök 3 fortsatte med Menopur och fick återigen ut 6ägg men endast 2st befruktades, en till mig och en till frysen.

-negativt

FET försöket: hade tappat 2celler vid upptiningen, så hade inget riktigt hopp, men på testdagen stod det 'gravid 1-2v' vilket inte stämmer så jag blev inte glad iaf utan visste vad som var pågång, och mkt riktigt mensen kom ett par dagar senare, men denna gången utan smärtor.

Nu har vi tagit paus i 1,5år och köpt hus och gift oss. Nu ska vi ge oss in i IVF karusellen igen. Ska på första mötet i morgon på CA. .. Hoppas verkligen att vi valt rätt för vi stod mellan CA och IVF nordic eller vad det nu heter, skiljer ändå 9.000kr mellan deras paketpriser men efter lite forskning på nätet valde vi CA ändå.

• Svar på tråden vi som går/ ska börja på CA i Göteborg
  • Love is everything

Dåligt... Var på två ultraljud till efter det, men ingen äl på gång... Avbröt med testandet och hoppas på mens ändå. Kommer den runt jul så kör vi på den mensen, tidigare så måste vi avvakta en mens. Ska försöka ta mig i kragen och gå ner ett par kilo under tiden vi väntar.

Sen har vi bestämt oss för att köra stimulerat fortsättningsvis. Har inte tålamod att jaga perfekt ägglossning månad efter månad...

Ingen annan på gång??

• väduren2

Nu va det ett tag sedan jag skrev, efter vårt sista försök nu så bokade vi en läkartid och pratade igenom hur vi skulle göra, vi har ett poäng kvar men 2 embryon i frysen, vi var lite inne på att göra ett helt nytt försök men det tyckte inte läkaren, hon tyckte att vi skulle prova ostimulerat med de från frysen för att jag reagerar så starkt vid ett ET, så nu väntar jag på mensen som är beräknad runt den 29 så får vi se,men ha jag ingen ägglossning då så får det bli stimulerat nästa månad för våra poäng går ut i mars 

• karro 2014
    pco skrev 2015-08-23 23:10:56 följande:

Tjejer, hur går det?

Hej:) för mig går de toppen, gick igenom ett misslyckats ivf försök, månaden efter blev jag spontant gravid:)) så nu sitter jag här o har bf om 17 dagar=)) hur går de för dig?
  • pco
    karro 2014 skrev 2015-08-23 23:16:27 följande:
    Hej:) för mig går de toppen, gick igenom ett misslyckats ivf försök, månaden efter blev jag spontant gravid:)) så nu sitter jag här o har bf om 17 dagar=)) hur går de för dig?
    Ååh så lyckat :D
    Såå kul att det blev en spontan grav efter all kämpande :) spännande, då är du snart i mål :) grattis!!
    jo sitter här med min 3,5 månad liten tjej, trodde aldrig det skulle bli såhär :) men med lite ändring i upplägget så gick det tillslut, men jag fick själv ta reda på vad jag tror skulle passa mig, ag googlade runt typ dag som natt, och min läkare ville först inte men så sa han 'ja du verkar påläst, vi provar' hehe så gick det :o
  • väduren2

Vi lyckades på det ostimulerat och går idag in i v 34 ! Känns helt overkligt och underbart att vår kille ska bli storebror

• MoM11

Grattis pco, karro och väduren! Underbara nyheter!
    Jag har just gjort mitt 4e försök och väntar på TD till helgen.

Pco berätta gärna mer om vad det var du testade och vad du tror gjorde att det funkade tillslut!

• pco

Grattis väduren :) härligt!

MoM: håller alla tummar och tår för dig!
    Jag beställde ett slags klister från en hemsida i Danmark som där alltid används detta vid ivf. Klistret ska göra så att embryot lättare fäster och håller sig kvar vid livmodern. Samt att jag ville prova blodförtunnande sprutor för vissa kan tydligen få små (ofarliga) blodproppar i livmodern vilket gör ju att blodet inte kan cirkulera som vanligt och där och genomströmma till embryot och då kan man ta blodförtunnande, dock är de stenhårda med detta o egentligen får man inte det efter en ordentlig vidare undersökning elr vid upprepade mf. Jag sa till slut att tänk om det är detta o så får jag inte ens prova o jag går här o betalar, så efter massa forskning på nätet så övertalade jag min läkare och fick det utskrivet och är helt säker på att kombinerat med sprutorna och klistret så blev det kanon bra :)
    Så jag säger verkligen, stå på dig, googla själv o kom med förslag osv för annars blir det lätt att man fastnar i samma grej så blev det för mig och har även 4mf bakom mig.
    Har gjort 5 hela försök och 10 insättningar. O min dotter kom på den 10obde insättningen :)
    Stort lycka till!

• Love is everything

Stort grattis till er alla!!!
    Själv satte man in sista frysisen i maj och nu sitter jag här i v. 19! Nästa vecka väntar könsultraljud för att se vem vår pojk ska bli storebror till... Herregud! Blivande tvåbarnsmamma, det kunde man verkligen inte tro för ett par år sen.

Lycka till på TD!!

• pco
    Love is everything skrev 2015-08-27 13:12:38 följande:

Själv satte man in sista frysisen i maj och nu sitter jag här i v. 19! smile2.gif Nästa vecka väntar könsultraljud för att se vem vår pojk ska bli storebror till... Herregud! Blivande tvåbarnsmamma, det kunde man verkligen inte tro för ett par år sen.

Lycka till på TD!! smile1.gif

Åh så härligt! Va skönt att det tog sig tillslut :) lycka till på Rul :)
  • pco
    MoM11 skrev 2015-08-24 08:42:26 följande:

Grattis pco, karro och väduren! Underbara nyheter!
    Jag har just gjort mitt 4e försök och väntar på TD till helgen.

Pco berätta gärna mer om vad det var du testade och vad du tror gjorde att det funkade tillslut!

Hur har det gått för dig? :)
  • pco
    Love is everything skrev 2015-08-27 13:12:38 följande:

Själv satte man in sista frysisen i maj och nu sitter jag här i v. 19! Nästa vecka väntar könsultraljud för att se vem vår pojk ska bli storebror till... Herregud! Blivande tvåbarnsmamma, det kunde man verkligen inte tro för ett par år sen.

Lycka till på TD!!

Hur har det gått för dig? :)
  • Love is everything

Födde världens finaste lillebror för 2,5 vecka sen! Två mirakelpojkar som dessutom är tvåäggstvillingar. Underbart!

• pco
    Love is everything skrev 2016-02-09 19:36:09 följande:

Födde världens finaste lillebror för 2,5 vecka sen! Två mirakelpojkar som dessutom är tvåäggstvillingar. Underbart!

Åååh va kul! Stort grattis :)

Här är vi sugna på ett syskon men orkar inte ge mig in i ivfkarusellen igen o dessutom har vi inte pengar till det heller :/ så har försökt att bara få menopur utskrivet o prova hemma men då vill läkaren göra det ena o andra oxå så kostnaderna drar iväg ändå till flera tusen för att prova hemma :/
Svar på tråden vi som går/ ska börja på CA i Göteborg