• mamman64

vinteroverall Reima eller Didriksson??

Jag håller på att bli galen, behöver hjälp. Velar hit och dit mellan dessa båda overaller. Har läst på om Didriksson och efter 3 tvättar är vattenpelaren endast 2000 så sjunker 1000 per tvätt. Är inte det dåligt??
    Är det bättre att köpa Reima Taro?
    Är den barnslig att ha till en 5 åring med stjärnorna?

Tacksam för svar!! 

• Svar på tråden vinteroverall Reima eller Didriksson??
  • Masken84

Vi har köpt en remia taro till sonen 2 år. Huvudsaken är väl att den fungerar emot kyla och väte?

• mamman64

Jo men det är just det som jag undrar över, alltså om reima är bättre än Didriksson eftersom det står att  Didrikssons overallers vattenpelare sjunker från 5000 till 2000 efter endast 3 tvättar.
    Sedan detta med stjärnorna var en parentes, jag själv tycker reimas taro är ursöt men vet ej om en 5 åring tycker det men enklast är såklart att fråga sonen vilket jag skall göra imorgon.  

• mamman64

Så nu undrar jag om ni som haft Didriksson tidigare är nöjda med den, ni kanske tom haft reima och kan jämföra?

• TvåTrollungar

Vi har provat lite allt möjligt

Dotter har haft:

1: Reima och mckinley

2: Reima och didrikson

3: Isbjörn och molo

4: Reima och 2 delat pop

Sonen har haft:

1:molo och pop

2: reima och pop jacka

Summan av kardemumman blir, Reima är varmast och är bäst till barn på 1-2 år men ju äldre barnet blir ju lättare slits kläderna. Första åren för dottern såg reima ny ut efter användning men förra året vart den rejält sliten. Sonens från förra året ( bara två år var han) såg ny ut förutom insidan av benet där det gick hål rakt igenom på båda sidorna. Didrikson är bara använd som andra overall men var bra då hon hade den. Slitstarkast var Isbjörn som användes flitigt utan slitage men som tyvärr lätt blir fläckig på ovansidan. Molo hade konstig passform och användes bara som fin overall och såg därför ny ut efter. Pop overall första året för sonen var också super, höll bra värme och var smidig.

Så vinande i slitstyrka är:

Isbjörn

Pop

Didrikson

Molo

Reima

Vinnande i värme:

Pop

Reima

Didrikson

Molo

Isbjörn

Vinnare i passform (smidig, sitter snyggt)

Isbjörn

Didrikson

Pop

Reima

Molo

(Isbjörn, didrikson å pop delar nästan helt lika)

• mamman64

Tack för ditt långa svar!

Det blev en Reima iaf. Kändes inte rätt med Didriksson då den tappar så mycket vattenpelare på bara 3 tvättar?!
    Sedan läste jag på i ett test där just Didriksson läckte, kändes inte bra.
    Hoppas reima är varm och tät för det känner jag är viktigast, tråkigt om den blir så sliten men spelar mindre roll då ingen ska ärva.

Blir förvånad att du sätter Isbjörn sist på värme då jag hör att det är just det Isbjörn är kända för?

Nu skall jag ta itu med nästa utmaning...att välja vinterkängor...

Svar på tråden vinteroverall Reima eller Didriksson??