• Anonym (kille35)

obefintligt sexliv

Jag och min fru som jag varit gift med i 4 år har ett sexliv som är så gott som obefintligt. 
    Tror vi haft sexuella aktiviteter 4-5 gånger de senaste 3 åren. Sist hon var delaktig i en utlösning var 2½ år sedan och då blev vi gravida och fick en underbar unge.

Jag har inga konstiga krav/önskemål på henne men visst en gång i månaden hade räckt länge och väl för min del. Nu börjar man fundera på om detta äktenskap är värt att stanna kvar i. Vi har barn och hus så det känns som att  vi investerat i en framtid ihop.

Har alltid haft inställningen till att man inte är otrogen men nu har jag börjat fundera på
    om det finns nån tänkbar kandidat - inte för jag tror det blir så men tanken finns ju där 

Jag antar att det finns fler därute som inte får ligga så mycket ni vil - hur gör man för att säga detta till sin partner utan att det blir ett hot. För jag vill inte fundera på "vill hon ligga - för att hon vekligen vill det eller enbart jag inte ska lämna henne."  nästa gång vi ska ha nån form av sexuell aktivitet.       

Har någon annan gått igenom detta - vad blev er lösning? 

• Svar på tråden obefintligt sexliv
  • Orup

Hej! Jag är i exakt samma situation! På pricken! Men min tjej säger att hon har lust och att hon verkligen vill, men att lusten verkligen inte finns just nu. Det litar jag på och vi älskar varandra, men det är fruktansvärt jobbigt och lidande att vänta på den dagen då lusten kommer tillbaka! Det viktiga är nog att prata på en bra nivå, varken tjat eller böna och be. Utan bara opartiskt diskutera Hur vill vi ha det, vilka problem finns i relationen osv. Ni kanske skulle söka hjälp? Försök, för det kan faktiskt lösa sig. Ny kärlek och lust kan uppstå! Sen det viktigaste! Lyssna inte på alla idioter på detta forum! 😊 Här tror alla att de har lösningen. Men jag säger : sök proffshjälp! Berätta gärna hur det går!

• Anonym (Z)

Jag förklarade vad jag längtade efter. Vad jag saknade och vad jag drömde om. Jag ville vara 100% säker att hon visste om min längtan och saknad. Att det verkligen hade sjunkit in. Sen frågade jag om det berodde på mig, om det var något jag gör eller inte gör. Svaren var att det berodde på henne och inte på mig. Okej, fine...

Jag började leva mitt liv. Jag lade sexlivet på hyllan och tog hand mig själv. Tränade, fixade till mig själv, gick ut med kompisar och gjorde sådant som jag mådde bra av. Jag fanns i vardagen för henne och var hennes stora kärleksstöd i allt. Pussar och kramar. Men inget sex - inget tjat om sex eller diskussioner.

Efter ett halvår fick hon upp ögonen på mig igen. Hon närmade mig mer och mer. Nu var det dock jag som var svårare att erövra. Hon fick kämpa - det får hon göra än idag. Jag ger mig inte så lätt (även om det kan vara svårt ibland) - men jag låter henne få jobba och jaga. Jag finns inte redo på 2 sekunder.

Ni kanske ger er för lätt och matar henne med för mycket?  Har någon godis och är mätt så går det inte ge mer godis. Era fruar vet precis att de kan få sex precis när som helst. Bara vifta till med lillfingret och ni är redo att ge allt... jag var så också. Men ändra på er. Prata inte sex, visa att ni inte är så intresserade längre. Visa att ni börja tröttna lite - på henne. På sex. Om det hettar till i soffan så styr inte vidare till sex utan säg att ni inte orkar eller att lusten inte finns just nu.

Svar på tråden obefintligt sexliv