• dessiii

Kramp höger sida magen, vecka 18?????

Går in i vecka 18 imorgon är alltså (16+6) idag. 

Idag vaknade jag klockan 10 av att jag hade en OTROLIG krampaktig känsla i högra delen av magen. Längst sidan.  Kunde knappt göra någonting, vred mig av smärta.
    Trodde allvarligt talat att jag skulle dö för det gjorde så jävla ont. Det höll i sig i 5-10 minuter kanske. Sen släppte det..

Och nu för en liten stund sen hände samma sak. 

VAD FAN ÄR DETTA??  Ska jag vara orolig för bebisen?...

Någon som har likadant? Ska jag åka in till akuten? Känner mig helt hysterisk men blir orolig!

Ska på RUL på torsdag... får väl beskedet att fostret har döttGråter..

(Har gjort VUL vecka 15.. så vet att fostret lever, eller HAR levt)

Stilla min oro, hjälp!! Rynkar på näsan        

• Svar på tråden Kramp höger sida magen, vecka 18?????
  • Fjonkis

Jag vet inte om det är samma men jag är i vecka 33. Och typ i vecka 30 fick jag helt plötsligt ont på höger sida långt ner. Kunde inte stå upprätt. Det höll i sig en halvtimme ungefär och kom aldrig igen, det kändes som kramp. Skulle till bm nästa dag hon sa eftersom det inte kommit igen är det nog att bebisen tryckte på en nerv. Eller så kunde det vara muskelfäste, ligament och sånt som töjs ut, kan göra vidrigt ont tydligen. Det är nog ingen fara med din bebis:)

• dessiii
    Fjonkis skrev 2013-10-14 13:02:34 följande:
    Jag vet inte om det är samma men jag är i vecka 33. Och typ i vecka 30 fick jag helt plötsligt ont på höger sida långt ner. Kunde inte stå upprätt. Det höll i sig en halvtimme ungefär och kom aldrig igen, det kändes som kramp. Skulle till bm nästa dag hon sa eftersom det inte kommit igen är det nog att bebisen tryckte på en nerv. Eller så kunde det vara muskelfäste, ligament och sånt som töjs ut, kan göra vidrigt ont tydligen. Det är nog ingen fara med din bebis:)

Åh.. skönt att höra... Hoppas det är något liknande! Rynkar på näsan
  • omni

Kan också vara känningar av gallan! Det har jag varit med om och det gör fantastiskt ont

• dessiii
    omni skrev 2013-10-14 19:45:03 följande:

Kan också vara känningar av gallan! Det har jag varit med om och det gör fantastiskt ont smile4.gif

Sitter den på höger sida?????
  • Fjonkis

Om du fortfarande får ont och det gör så ont som du skriver borde du ringa din barnmorska. Då har du kollat med henne i alla fall. Blindtarmen sitter också på höger sida. Den har jag tagit bort men det märker man absolut om det är, då ska man nog få feber också och den smärtan borde hålla i sig hela tiden.

• Elmiran

Jag hade också så i v.17, fast mitt satt i flera timmar. Kunde knappt gå eller röra mig. Åkte in på akuten och de misstänkte blindtarmen. Efter att ha haft ont i nästan en hel dag minskade det, gick inte över men mindre. Fick åka hem och vila. Det avtog sakta men säkert och var borta efter 5-6 dagar. Har fått så vid två tillfällen efter det, dock "bara" någon timme.

Antingen är det blindtarmen som tydligen kan "komma och gå" eller så har jah i efterhand fått förklaring att det kan vara förstoppning/gaser eller själva "upphängningsanordningen" till livmodern.

Hoppas du mår bättre nu.

Svar på tråden Kramp höger sida magen, vecka 18?????