• Remos

Är Palma Nova lugnare än Playa de Palma på Mallis?

Ja, som rubriken lyder.... Var denna sommar i Playa de Palma och det var ta mej tusan ett halvt fylleslag på stranden på dagarna..... Nu vill vi ju gärna bo nära Palma och jag har hört att Palma Nova är lugnare.... Stämmer det? Tack på förhand! :)

• Svar på tråden Är Palma Nova lugnare än Playa de Palma på Mallis?
  • uddeboa

Jag var på playa de palma i maj och det var hur lugnt som helst, turistsäsongen hade inte riktigt kommit igång. Palma Nova ligger nära Magaluf så spontant känns inte palma nova som något lugnare ställe..men jag kan ha fel, någon annan kanske har varit där som kan berätta. Annars bodde vi i slutet på playa de palma, mot palma. Tyckte det var jättefint och lugnt, sen gick ju tuff-tuff-tåget efter strandpromenaden om man snabbt vill förflytta sig..

• Remos

Ja det är klart, i maj har väl inte säsongen kommit igång riktigt..... Vi ska åka i slutet av juni... Någon annan?

• mia maria

Jag tänker också på Magaluf när jag hör Palma Nova, o jag kopplar ihop bäda de ställena som partyorter, men kanske är det som du skriver lugnare i Palma Nova?
    Har du läst på resebolagens sidor vad de säger..? 

• lottizm

Vi var på playa de palma nu på höstlovet och det var ganska dött ;) får samma tankar som övriga, att palma Nova ligger väldigt nära magaluf. Den delen av playa de palma som är närmast palma (can pastilla heter det väl) är nog lugnare än el Arenal. Annars andra sidan ön då?

Svar på tråden Är Palma Nova lugnare än Playa de Palma på Mallis?