• sotiisen

envis katt

Jag har en envis liten dam här hemma som hoppar upp i spjälsängen. Men bara på kvällarna när vi ska sova. Hon hoppar även upp på vagnen men bara när sonen ligger där i. Hon har aldrig fått ligga i sängen eller vagnen och dom få gånger jag har hittat henne där så har jag bara tagit bort henne och hon har lagt sig någon annan stans. Men hon ger sig inte, och det går inte att ta tag i henne och säga ifrån, för när hon hör att någon av oss rör på sig så hoppar hon ner och gömmer sig under sängen eller springer ut från sovrummet. Sen tar det 20 sekunder så är hon där igen. Är det någon som har något tips på vad man kan göra så hon slutar. Det hade varit skönt att lägga sig i sängen utan att skälla på henne varje kväll.

• Svar på tråden envis katt
  • Kissekatten

Smyga sej på o skrämma har alltid funkat för oss när det gäller envisa katter..

Vattenspruta o spruta vatten på kissen och/eller slänga nyckelknippan i golvet elr väggen.

Vitpeppar funkar alltid men det går ju inte i detta fall förstår jag ju! :)

• Petrol

Det enda som egentligen fungerar upplever jag är att vara envisare än katten. Och att vara envisare än en katt är ju som alla vet långt ifrån lätt, men det går iallafall. Trägen vinner helt enkelt:)

Även om det kanske inte var något råd, så får det väl räknas som lite uppmuntran på vägen iallafall, jag lyckades få min katt att låta bli att hoppa upp på köksbordet, det tog bara 1,5 år av ständigt påpassande och nedlyftande eller något liknande:)

• Surrih

En del katter avskyr aluminium folie. Lägg ut ett ark i vagnen lr där katten hoppar upp och se om det hjälper :)

Svar på tråden envis katt