Avbryta skolan i Thailand
Hej! Vi har vårt barn i en av de svenska skolorna i Thailand. Vi har anmält hen för hela läsåret, detta gjordes hemma i Sverige med enbart hemsidan som vägledning. Väl på plats är vi jättebesvikna på skolans lokaler och brist på utrymme och inser att skolan bättre lämpar sig för korta semestervistelser och framför vår kritik och ber om att få avbryta och få tillbaka den deposition vi betalat in redan v. 2. Detta nekas vi till då vi inte enligt dem har angett tillräckliga skäl för att avbryta, de gör också klart för oss att någon återbetalning inte är aktuell. Vad har jag för rättigheter/ångerrätt i det här fallet? Omfattas jag av distansköplagen? Jag har inte skrivit på något kontrakt utan bara betalat in en deposition vid anmälningen. Jag har inte sett några villkor på vare sig hemsida eller via mejl. Tonen har varit "gör vad ni vill bara ni betalar för hela läsåret som ni anmält er för". Kan de verkligen kräva det trots att vi upplever att vi blivit vilseledda av hemsidan? Kan jag låta mitt barn gå kvar enbart för de dagar som jag betalat för och sedan avbryta utan att de kan vidta åtgärder?