• Ina7273

Varför förstöra

Efter att ha varit tillsammans med sambon 8½ år och varannan vecka haft hans barn hos oss. Har nu mamman börjat vända barnen mot mig. Är det fel av mig att laga mat, tvätta och ta hand om barnen när pappan jobbar? Han spenderar ju tid med dom när han kommer hem.OM inte mamman ringer ett av sina 8-10 samtal/dagen till dottern å talar om hur mycket hon saknar dom. Hon förstör ju för min sambo och han kan inte prata med henne. För hon vägrar lyssna! Blir så ledsen får hans skull och för min.  

• Svar på tråden Varför förstöra
  • mayitaah

Efter att ha varit tillsammans med sambon 8½ år och varannan vecka haft hans barn hos oss. Har nu mamman börjat vända barnen mot mig. Är det fel av mig att laga mat, tvätta och ta hand om barnen när pappan jobbar? Han spenderar ju tid med dom när han kommer hem.OM inte mamman ringer ett av sina 8-10 samtal/dagen till dottern å talar om hur mycket hon saknar dom. Hon förstör ju för min sambo och han kan inte prata med henne. För hon vägrar lyssna! Blir så ledsen får hans skull och för min.  

Hej! Är också b-mamma och har samma problem, det handlar om en osäkerhet hos henne.

Hon gillar inte idén att du tar den rollen som bounusmamma.

Det kan tyvärr bli värre om inte din sambo(eller alla 3) tar ett snack med henne om detta, minska samtalen till sina barn, berätta för henne att du inte försöker ta hennes plats utan är där som en extra vuxen.

I mitt fall har det blivit så att mina bounusbarns mamma hatar mig och snackar skit om mig med alla jag känner inkusive med min egen mamma!

Lycka till!

Svar på tråden Varför förstöra