Måste jag försörja sambons barn?
Försöka hålla mig kort, men så här är det. Sambon blir snart arbetslös och han förvarnade sitt ex om att det kan bli ändringar på umgänget beroende på vad för jobb han förhoppningsvis hittar. Men då hörde jag hans ex säga att så länge han inget jobb har så blir det jag som får stå för deras barns försörjning (hon lever på soc). Som det är nu köper hon bara kläder till barnet som är hos henne och sambon står för allt typ laptop, tvspel, cyklar ytterkläder, skor osv.
Vart aningen irriterad och sa att mat i magen och "inne"kläder när han är här står jag för men allt annat utöver det får dom fixa själva. Har 2 hemmavarande barn själv som också behöver kläder och skor. Köper inte dyra ytterkläder skor, cyklar och nya laptops, mobiler i parti och minut som sambon gör (barnet är rejält bortskämt av sambon). Då påstår han att exet sa att det är visst min skyldighet att fixa sånt han behöver, men hon då (mamman)? även om man lever på soc får man väl pengar till barnen?? Hon har barnbidrag och försörjningsstöd det som man kan få trots att barnet bor VV.
Är det verkligen så??