• Hopplös01

Om han inte vill flytta, hur gör vi då?!

Jag har två barn sen innan. Har träffat en kille nu i ca. 4 månader. Vi var tillsammans för ca 4 år sen i ett halvår men gjorde slut pga avståndet. Nu har vi träffats igen o vi verkligen älskar varandra till tusen. Känslorna blossade upp igen och jag älskar honom ännu mer nu än för fyra år sen. Nu är det inte aktuellt att vi ska flytta ihop just nu men längre fram. Men jag har två barn sen innan o vi bor en bit ifrån varandra han o jag. Jag kan inte flytta eftersom barnen har sitt här nere o barnen har sin pappa här o vi har gemensam vårdnad. Har barnen varannan vecka. Min kille sa innan att han kunde tänka sig att flytta ner sen men nu för några dagar sen sa ham att han visste inte om han skulle klara det. Han har alltid bott där "uppe" o har sitt liv där med jakt osv. Hur gör man?! Vi har bråkat o ältat detta ett par gånger o varit på bväg att ge upp. Men jag älskar denna man något enormt o jag tänker inte göra samma misstag hända som förra gången, att avståndet gjorde så det tog slut. Denna man kan jag tänka mig dela mitt liv med. Men jag blir ledsen över att vår framtid ser "svår" ut!

• Svar på tråden Om han inte vill flytta, hur gör vi då?!
  • Nyfiken gul

man ger det hela tid till att börja med. 

Sen får man gemensamt hitta en lösning.   Även om han just nu är flyttbar är det inte bara hans problem att lösa...  NI som par ska tillsammans hitta en bra lösning.

Saker som hobbys , släkt o vänner osv kan alltid lösas. Det finns bilar, tåg och hotell och jaktstugor runt om i hela landet. Hela sverige har jakträtt .  Man kan jaga älg även i Skövde likväl som i  Härnösand.  Sånt är petitesser o löser sig alltid. 

Var man har sitt jobb o mer defintiva saker är mer tunggrott - ja man kan skaffa nytt jobb. Ja barn kan flyttas o börja på ny skola osv.  Det är tyngre beslut o kräver noggrann fundering .- men det går absolut.

Allt går - allt handlar bara om vilja.    

Ni måste gemensamt prata om saken o titta på lösningar. Är den enda lösningen att han flyttar?  Verkligen?  Båda måste offra sig för att få det hela att fungera.  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Hopplös01

Tack! Nej klart behöver det inte bara vara han som flyttar. Vi har redan pratat om lite olika alternativ som vi kan kolla upp. Jag tänker främst på mina barn. Jag själv hade kunnat flytta upp till honom om jag varit ensam. Men nu har jag barnen o dom kommer först. Men visst går det säkert att lösa! Men det ska ju inte heller va så att jag måste dra upp mina barn o allt annat som är mitt o han inte ska behöva offra något av sitt. Men just nu vill vi bara njuta av att vi har hittat varandra igen. Njuta av att känslorna är så starka! Resten får komma efterhand.

Svar på tråden Om han inte vill flytta, hur gör vi då?!