• jessica00

Få håret att växa snabbare. Hur? TIPS, tack!!

Behöver verkligen alla tips jag kan få. Jag har nyligen varit hos frisören där jag gjorde en helrenovering och klippte av flera cm. Nu ångrar jag mig tyvärr nått så förjäkligt, för skulle gärna sett att det var 1-3 cm längre. Har så ont i magen och vet att det kommer växa förr eller senare igen, men just nu känner jag att jag inte ens vill gå utanför dörren. Så, snälla;

ÖS PÅ MED TIPS!

Har ni något som ni märkt att erat hår reagerat otroligt bra på och vuxit snabbare av?
    Läst om ricinolja, några erfarenheter där? Vitaminer?

Var snäll och dela med er av era tips!!

• Svar på tråden Få håret att växa snabbare. Hur? TIPS, tack!!
  • oOOo  oOOo

Det klart bästa knepet är att lösa upp p-piller i vatten och gnugga in det i hårbottnen.

• Fru envis
    cazh82 skrev 2013-10-16 18:43:18 följande:
    Fungerar det bra för håret? Lika nyfiken själv på alla knep som finns.
    jag tar det för naglarna, men har inte märkt så stor effekt på mitt hår.
  • jessica00

Tack för alla tips! Jag har köpt Silica och sitter även med ricinolja i håret i skrivande stund. Utöver de försöker jag massera hårbotten några minuter varje dag, dricka mycket vatten osv. Får se om det ger resultat! Håller tummarna...

• Grappa
    LillaJag06 skrev 2013-10-15 21:24:42 följande:
    Har hört om folk som ätit Silica, finns på hälsobutiker och Apoteket tror jag.
    Vill berätta min historia så kanske du får lite hopp.

Hade hår ner till rumpan, svart och tjockt.
    Slungade håret i Grekland och åkte på en antibiotikakur vilket förstörde mitt hår i solen
    Så när jag kom hem till Sverige var jag tvungen att KLIPPA AV DET!

Jag såg ut som en pojke :(
    Detta var hösten 2009. Idag har jag cirka 20 com kvar till rumpan och har klippt mig 3 ggr hos frisör och klippt lite slitet hemma själv.
    Mitt hår var knappt 5 cm när frisören klippte det. :(

Undvek att färga håret första året, masserade min hårbotten varje dag! Har fett hår så det liksom reparerade sig självt.

Då och då la jag i olivolja i håret och gick runt med det en eftermiddag.
    Använde aldrig någon olja man köper.

Hoppas detta hjälper dig lite.
    Det kommer växa! Men alla har olika hårväxt. Mitt hår växer överallt haha.
    Så komiskt, jag hade aldrig hört talas om att slunga håret så jag googlade och förväntade mig en spännande treatment. Insåg efter flera minuter att du troligen slingat håret... :)
    Ha! Och nu när jag ska posta detta så finns inte ordet slingat som ord i ordlistan utan blir rött, och ordet slungat kommer upp som förslag! Antar att det är en man som gjort ordlistan?!
  • LillaJag06
    Grappa skrev 2013-10-19 16:32:56 följande:
    Så komiskt, jag hade aldrig hört talas om att slunga håret så jag googlade och förväntade mig en spännande treatment. Insåg efter flera minuter att du troligen slingat håret... :)
    Ha! Och nu när jag ska posta detta så finns inte ordet slingat som ord i ordlistan utan blir rött, och ordet slungat kommer upp som förslag! Antar att det är en man som gjort ordlistan?!
    Haha upptäckte det nu.

Ja så är det säkert :)
  • damtoan

Det går inte att få håret att växa fortare, hur kan någon tro det? Håret har sitt egna schema. Det gäller att vara tålamodig. Några centimetrar är väl ingen stor sak? Verkligen? Då har man nog inte upplevt mycket här i livet om man blir förkrossad för nåt sånt.

• Piccinini

Använd kokosolja!! Finns på Ica att köpa för 40 kr. Använd det i längderna några timmar eller ett dygn innan du ska duscha. Ha i det i håret och snurra i en boll bak på huvudet. Har använt detta länge och mitt hår är längre, starkare än någonsin och långt!

• tuffalexa

Hade jätte långt hår ända till rumpan, sen åkte jag till nån jävla frisör salong där de sa att de skulle klippa topparna lite...japp... alltså typ nästan 20 cm.  Sen efter typ 1 månad så var ju håret sådär mellan långt, då ville jag ha jätte långt hår men samtidigt klippa kort och testa något nytt, så gjorde jag det och klippte så att håret blev typ ca.5 cm. Nu har det växt till axlarna alltså det har växt typ 15-20 cm, det har bara gått typ 5 månader sen jag klippte, jag gör ingenting med håret och det växer ganska snabbt, de flesta säger ju att håret växer typ 1 cm per månad....

• Tjej på 11 år
    Använd ej några värme saker t ex som plattång, locktång, föning och så, det skadar :) man kan annars också använda värmeskyddspray men i det finns det SÅ mycket alkohol som inte alls är bra för håret. Mitt tips är att inte använda nåt sånt alls. Man kan även böra med balsam-metoden och mer om det kan ni se här:
    ">

.
    Ett annan sak jag lärt mig är att ta
    4 msk olivolja
    1 tsk kanel
    Värm oljan i 30 sek i mikron
    Tillsätt kanel
    Masera sedan in oljan i hårbotten, se till att oljan kommer över HELA håret
    Håll huvudet upp och ner i 4 minuter så att blodflödet sätter igång
    Gå upp sakta
    Ha oljan i 1 -  2 timmar och skölj sedan bort.
    Gö detta i 7 dagar för bästa resultat.

lycka till! Flört
  • Tonfisken

Hej! Jag gjorde ett stort misstag att klippa mig korthårig, jag ångrar det och vill ha långt hår har ni några tips vad man kan göra för att håret ska växa fortare :)

• Izzabelly

Avokado, egg och olja är väldigt bra för håret har jag hört!

Ett tips är att ta allt de och vispa ihop till typ ett eget "schampo" som man kan smörja in i håret, vänta ca 5-10 minuter och sedan skölja bort!

Mvh

• Ellensliv

Jag har alltid haft jätte kort och tunt hår vet inte heller hur jag ska göra så det blir längre????????????

• Elleensliv

Jag har alltid haft jätte kort och tunt hår vet inte heller hur jag ska göra så det blir längre????????????

• Agnesso

Jag har hört att ägg och olja ska hjälpa om man vispar ihop det.????????

Svar på tråden Få håret att växa snabbare. Hur? TIPS, tack!!