• Snällapappan

    Orättvisa mellan hennes och mina barn...

    Jag och min fru har 4 barn , hon har 2 och jag 2 och inga barn tillsammans utan de kommer från tidigare förhållanden.
    Hon har 2 tjejer på 8 och 16 år
    Och jag har en kille på 7 och en tjej på 4 år.
    De är här varannan vecka och vi har förskjutit tiderna så våra respektive barn är här 4-5 dagar samtidigt så vi ska få umgås med dom så mkt som möjligt...
    Men nu börjar jag tycka det är lite jobbigt...min fru skämmer bort sina barn fruktansvärt mkt...
    Både med städning och ekonomiskt...
    Jag är personen med högst inkomst och tjänar betydligt mer ön min fru...
    Bör tillägga att vi inte är rika utan normala arbetar löner.
    Barnen är som alla andra intresserade av datorer osv.
    Vill bara komma till ett ex.
    Min frus barn har följande: 42" tv på sina rum varsin laptop , varsin iphone..
    Mina barn har följande: en gammal stationär dator 1 nintendo ds ...

    Det jag tycker är beklämmande är att hennes barn är ändo inte det minsta tacksamma...utan ska ha mer och mer...
    Försöker då och då "snällt" påminna om att för min fru att mina barn kanske kan få lite prylar också....
    Javisst säger hon och lovar att nu är det minsann mina barns tur...1 timme senare sitter och beställer kläder från HM :)
    Kläderna kommer nån vecka senare och jag upptäcker då att inga kläder till mina barn har beställts...
    Ställer då frågan varför och får svaret att de får kläder nästa gång vi beställer...detta har hänt några ggr nu...på 5 klädbeställningar har mina barn fått varsin pyjamas....

    Hur ska jag få min fru att förstå att detta inte känns speciellt roligt ...

    Jag anser ju att det är till stor del mina pengar som handlas upp och tycker ju faktiskt att mina barn bör få lika stor del av kakan???

    Vill klargöra att vi älskar varandra och våras barn...
    Men jag börjar tröttna på denna snefördelning...

    Hjälp!!!


  • Svar på tråden Orättvisa mellan hennes och mina barn...
  • Schack73

    Antingen prata med henne och kom överens om regler vid matbord, "prestationer" mm och om ni ska köpa saker till varandras barn, annars sluta köpa till hennes barn när du handlar till dina. Det är snällt av dig att vilja ha det rättvist och jag hoppas att hon och hennes barn uppskattar det. Annars tycker jag du ska sluta köpa åt hennes barn.

  • Marie1983

    Ja ni måste ju såklart snacka med varandra. Det är ju enda lösningen. Kom överens om hur ni ska ha det in i detalj.

  • viseversa

    Ge henne inga jävla pengar att köpa en massa saker för och köp fina saker själv till dina ungar och utelämna hennes.


    Instagram...LOVALOVISA
  • Tebriane

    Ibland är det lite tröttsamt när folk kallar sig snälla när det egentligen handlar om konflikträdsla och feghet... Du vet vad som behövs göras det är bara att ta tag i det!

  • Snällapappan

    Jag kallar mig snäll för att jag är det...har inga konflikträdsla alls , är lagbas på jobbet så konflikter är vardagsmat....har diskuterat detta med min fru så många ggr men hon har så svårt att stå emot sina barn...

    Kan ha att göra med hennes ex iofs för han utnyttjar barnen dom imellan...

  • Fanny b
    Snällapappan skrev 2013-10-16 14:20:11 följande:
    Jag kallar mig snäll för att jag är det...har inga konflikträdsla alls , är lagbas på jobbet så konflikter är vardagsmat....har diskuterat detta med min fru så många ggr men hon har så svårt att stå emot sina barn...
    Kan ha att göra med hennes ex iofs för han utnyttjar barnen dom imellan...

    Då kah en lösning vara att ni betalar separat för era egna barn. T ex, ni kan ha ett gemensamt konto där ni båda överför pengar till boendeutgifterna och maten, det som sedan är kvar på era egna konton får ni använda er av för att betala för era respektive barn och era egna nöjen.
  • Foxtrott
    petersson skrev 2013-10-16 06:48:10 följande:
    men dom har väl en mamma som kan göra det?

    Men om barnen bor varannan vecka ska väl inte mamman sitta och beställa kläder och tvapparater som de ska ha hos sin pappa? Hur i hela världen ska hon ens veta vad hennes ex styvbarn har för grejer på sitt rum och vad hennes ex beställer för kläder till sina barn? Hon handlar väl rimligtvis det hon anser att hennes barn behöver när de är i hennes hem inte när de är i pappans hem?
  • umm abdilleh
    petersson skrev 2013-10-16 04:56:50 följande:
    men vadå hon är ju mamman: Jag antar att dina barn också har en mamma som kan se till att hennes barn får det dom vill ha ;)

  • Foxtrott
    umm abdilleh skrev 2013-11-24 13:51:28 följande:
    Men menar du också att denna "biomamma" ska hålla koll på vad barnens bonusmamma beställer för kläder? Hur skulle det gå till? Det bör väl ändå vara pappan här som lever med bonusmamman som ser om sina barn under den tid de bor i hans hem?
  • FireLady

    Börja köpa kläder och saker till dina barn. Hon visar ju tydligt att det är inte intressant att göra det för dina barn.

    Ha separata barnkonton som ni får nyttja fritt efter eget huvud och inget nallande från mat och andra konton!


Svar på tråden Orättvisa mellan hennes och mina barn...