• Salikon

Didrikssons storlekar

Hej Är det någon som köpt didriksson overall i år och kan säga något om storleken. Jag har en lång tjej på 3,5 år och funderar på stl 100. Men en del overaller är ju så väldigt stora i storleken... Tacksam för råd.

• Svar på tråden Didrikssons storlekar
  • miqkaela

Tycker dom är stor i stl, köpte en i stl 100 till min 2,5 åring förra året & hon kan ha den i år igen.
    Köp en "Extend Size" som gör det möjligt att förlänga ben- och ärmlängden med en storlek så vet man att den passar hela vintern Glad

• honeydew

Har en tjej som blir 3,5 i november och har köpt strlk 100 på både overall, vinterjacka, täckbyxor och regnkläder. (Ja vi gillar Didriksons! )

Hon har strlk 98-104 i tröjor och 104-110 i byxor, långa ben alltså. Normalvikt.

• blippetiblopp

Jag köpte Didrikssons regnställ och overall i år, och båda två var för stora till min tjej. Hon har 92 i allt annat, men drunknade nästan i deras storlek 90, så jag fick downsiza till 80, och då funkade det perfekt. 

• 3kidz4ever
    Salikon skrev 2013-10-16 11:49:33 följande:
    Hej Är det någon som köpt didriksson overall i år och kan säga något om storleken. Jag har en lång tjej på 3,5 år och funderar på stl 100. Men en del overaller är ju så väldigt stora i storleken... Tacksam för råd.

Didriksons storleksintervaller:
    osv
    Storlek 100:Barnet ska vara vid/över 100 cm men inte över 110 cm, 
    Storlek 110:Barnet ska vara vid/över 110 cm men inte över 120 cm
    osv

Tänk på ! Barn växer förhoppningsvis över vintern ochså 
  • anyXX

Jag har köpt strl 100 till min son som är runt 100 cm. Den är rymlig, men inte för stor. Tror det är modellen powerall.

flicka 2008 & pojke 2010
  • Salikon

Tack för alla svar. Efter Efter mycket letande hittade hittade jag en grön i strl 100. Den är rolig men i te förtroende. Jag köpte även vantar till och är riktigt nöjd över att att man kan haka fast dem. Det har jag saknat på andra märken. Riktigt snygg är den också.

Svar på tråden Didrikssons storlekar