Hur många blöjor byter ni per dag?
Hej. Kanske finns det fler liknande trådar men jag undrar hur många blöjor byter ni/bytte ni per dag när barnet var en, två, tre månader osv?
Cirka så klart.
Hej. Kanske finns det fler liknande trådar men jag undrar hur många blöjor byter ni/bytte ni per dag när barnet var en, två, tre månader osv?
Cirka så klart.
Var det fler eller färre när han var 1 resp 2 månader?
6-8 blöjor. Tre veckor gammal.
När mina var 1-3 månader bajsade de så gott som varenda gång jag ammande dvs en himla massa gånger per dag :-P
Försöker hitta ett minimum och ett max på hur det kan se ut.
Hoppas fler vill skriva! :)
Vore faktiskt intressant att höra om ni ammar eller ger ersättning också, jag har fått för mig att barn oftast bajsar mer sällan när man ger ersättning? Så var det för mig iaf, åkte på mjölkstockning och de resulterade i att grabben inte kunde äta sig mätt på brösten, fick ge ersättning och delammade i några veckor då och under den tiden kunde de gå upp mot tre dagar mellan varje bajsning. När jag helammar nu igen så bajsar han flera gånger per dag som jag skrev här uppe.
Har en 4 mån. Byter blöja ca 8- 10 ggr byter alltid på natten också. Han bajsar 1 ggr dag och kissar mycket.
Både ammar och ger ersättning mest ersättning nu. I början bajsades det vid varje ammning. Strax före 3 mån så bajsade han bara 1 ggr i veckan. Sen vi började med ersättning så blir det 1 gång per dygn. Och inga problem med magen.
Första månaderna kanske 12-15 per dygn, bara bajsblöjor. Nu är hon sju månader och byter kanske 6-8 per dag. Äter vanlig mat och ammas morgon o kväll.
(Hade fyra blöjbarn ett tag, ettåring, tvååring och tvillingbebisar, då blev det måååånga blöjor )
Gärna fler. :)
1månad: 10-12st/dygn
2månader: 8-10/dygn
3månader: 7-9/dygn
4månader: 5-7/dygn
Största del ersättning.