Nattrutiner 5-månaders
Är lite nyfiken på när era 5-månaders somnar på kvällen, hur många gånger dom vaknar på natten och när vill dom gå upp på morgonen ? :)
Är också lite nyfiken på hur mycket dom sover på dagarna ?
Är lite nyfiken på när era 5-månaders somnar på kvällen, hur många gånger dom vaknar på natten och när vill dom gå upp på morgonen ? :)
Är också lite nyfiken på hur mycket dom sover på dagarna ?
Min sover mellan 20 och 06. Sover mellan 20-24 och därefter amning varje timme.. Rätt jobbigt :( sover även väldigt lite på dagen:/
Min son är nu 7 månader men sover exakt lika som när han var 5 månader.
Somnar runt 20.00 och vaknar runt 06.00. Ammar ca varannan timme under natten men vi samsover så jag ammar i sömnen.
Under dagen sover han 2 kortare pass på ca 30 minuter och ett längre pass på 1,5-2 h. Totalt ca 13,5 h.
Min bebis blir 5 månader om en vecka och hon somnar runt 20 och vaknar runt 7.. Och ibland vaknar hon på natten och vill ha nappen, bli vänd till sidan och omstoppad och om det vart en jobbig dag innan eller om hon somnar tidigare än 20 så kan hon vakna mellan 3-7 och vilja ha mat en gång för att sedan somna om direkt :)
Då ammade jag henne typ två-tre gånger per natt, vi började natten vid sjutiden, men det är helt normalt med nattliga uppvak i den åldern, ofta för att få bröst eller flaska.
Min tös är bara 4,5 månader än så länge så jag väntar på att nästa fas snart stör sömnen. Nu har hon nyligen somnat vid bröstet vid amning och lagts över i sängen med napp, snutte och filt på sig. Om hon följer mönstret äter hon först framåt 5-6 utan uppvak.
Med första barnet var det helt annorlunda. Hon vaknade med 1-3 timmars mellanrum hela nätterna mellan 20 och 8 typ. Då kan jag säga att jag var som en konstant zombi. Om det spelade någon roll att vi samsov vet jag inte, men det fungerade dåligt att lyfta över henne till egen säng. Bäst sov hon i bärsjalen då jag nästan fick väcka henne efter 4 timmar.Så jag tror det är olika barn helt enkelt.