Ovanliga kromosomavvikelser, finns det någon sluten facebook grupp?
Som rubriken lyder undrar jag om det finns någon sluten/hemlig grupp på facebook där föräldrar diskuterar, stöttar och delar med sig av erfarenheter ang ovanliga kromosomavvikelser?
Som rubriken lyder undrar jag om det finns någon sluten/hemlig grupp på facebook där föräldrar diskuterar, stöttar och delar med sig av erfarenheter ang ovanliga kromosomavvikelser?
Inte vad jag vet. Däremot finns det grupper för specifika kromosomavvikelser. Jag är tex med i en för de med VHL
Tack för sitt svar! Okej :/ min tjej är den enda i Sverige med just den avvikelsen, så passar inte riktigt in i någon specifik..
Den gruppen jag är med i är i ternationell för någon nationell grupp finns inte.
Har för mig att det finns en som jag tror ska heta ovanliga kromosomavvikelser men är inte säker, kan kolla vilka grupper jag är med i som handlar om det så kan jag meddela dig här
Ja gärna! :) helst en hemlig grupp, som inga andra ser förutom medlemmarna. Jag har nämligen inte "gått ut" med detta på min fb ännu och vet inte om jag tänker göra det heller.
Hej! Nu är det ju ett tag sen det skrevs i denna tråd, men ville ändå skriva och tipsa om NOC om du inte redan hört talas om det! Det är en svensk förening för ovanliga kromosomavvikelser, finns på www.noc.fub.se och även på Facebook! De har bla en årlig familjeträff som vi var med på för första gången i år, helt fantastiskt!