• Finmamma

Hur går det till med sprutor? vad händer vid äl? samlag som vanligt?

Hej,

Har två barn med pergotime, vi har under 4 mån försökt med en trea med hjälp av pergotime men jag får ingen äl av pergo denna gången.

Vi har fått tid på en ivf klink och det jag undrar över är om man måste göra ivf när man stimulerar en äl med sprutor? eller fungerar det som så att man stimulerar en äl med sprutor och sedan har samlag som vanligt?

Är jätte kluven, våran dröm har varit att ha 3 barn men känns så "onödigt" att utsätta kroppen för dessa hormonbehandlingar för ett tredje barn? eller?      

• Svar på tråden Hur går det till med sprutor? vad händer vid äl? samlag som vanligt?
  • Stinen10

Jag tog sprutor när jag blev gravid med min dotter som föddes -12, körde massa pergo-kurer som inte fungerade alls.
    Jag sprutade, gick på regelbundna koller för att kolla hur äggen växte.När ett (eller i vårt fall två) ägg var ca 18-20mm tog jag en äl-spruta. 36 timmar senare låg vi och sen var vi Gravid

Lycka till!

• Finmamma

Så det blev inga tvillingar trots två ägg... Jag var rädd att man måste göra ivf dvs äggplock etc om man tar sprutor. Får man mindre biverkningar av sprutor? Kag mår skit dåligt av pergotime

• flingan
    Finmamma skrev 2013-10-19 22:37:15 följande:
    Så det blev inga tvillingar trots två ägg... Jag var rädd att man måste göra ivf dvs äggplock etc om man tar sprutor. Får man mindre biverkningar av sprutor? Kag mår skit dåligt av pergotime

Jag har tagit både pergo och sprutor. Mådde mycket sämre av pergo. Sprutor kan finjusteras i dos på ett mycket bättre sätt och gav mig mycket mindre biverkningar. För att inte tala om det efterlängtade plusset. Och man kan köra sprutor och tillverka hemma
  • Elisie

Jag har börjat med gonal F och vi ska köra hemma, de ska ollas bara hur de går fram till de att jag ska ta äl sprutan.

• Stinen10

Finmamma: Det blev "bara" ett barn trots två fina ägg som tur var:)

Det sköna med puregonsprutor är att det är så enkelt. Sprutan är likadan penna som diabetikerna använder till insulinet och du justerar dosen på pennan.

• nypan78

Hur många VUL blir det när man tar Pergo? Fick ett barn genom IVF, andra med sprutor och nu vill vi pröva med Pergo, aldrig testat...

• Elisie

Nypan 78: en gång i veckan gick jag då jag tog pergo.. tror de är lika som med sprutorna, tills de ser att de växt ordentligt och de är dags för äl sprutan.

Svar på tråden Hur går det till med sprutor? vad händer vid äl? samlag som vanligt?