• Meem

Få 1-åring att somna på tåg

Hej! Jag ska åka tåg 3,5h med min 1-åring & kommer inte kunna att ha med någon vagn ombord. Har ni några tips på hur jag kan få henne att somna utan vagn att lägga ner henne i? Hon kommer att ha ett eget säte. Hemma somnar hon alltid själv i sin säng så hon är inte van att bli vaggad till sömns. Tips mottages tacksamt!:)

• Svar på tråden Få 1-åring att somna på tåg
  • viseversa

Min 2,5 åring sov på golvet under bordet när vi åkte tåg. Dock hade vi en babyluft med oss och en kudde som han med nöd och näppe kunde klämma ner sig i. Men han sov så bra så. Bäddar man mjukt är det inga problem. Eller så ligger hon på sitt säte med en kudde och filt och sover bredvid dig. Ta med en kudde bara. Det underlättar en hel del.

Instagram...LOVALOVISA
  • Natulcien

Är hon trött så somnar hon väl, i sitt säte eller i din famn...? Hur gör ni annars på resa?
    Och somnar hon inte så är väl inte det hela världen heller..? Då somnar hon väl senare bara...

• Natulcien
    Natulcien skrev 2013-10-17 09:47:57 följande:
    Är hon trött så somnar hon väl, i sitt säte eller i din famn...? Hur gör ni annars på resa?
    Och somnar hon inte så är väl inte det hela världen heller..? Då somnar hon väl senare bara...
    Kan tillägga att jag nyligen åkte tåg i 3,5 timmar med vår 3-åring. Han har inte sovit på dagtid på ett år, men somnade ändå sittandes i sitt säte... Resor brukar kunna ställa rutiner lite på ända! Glad
  • rockaroll

Vi har åkt tåg en gång med sonen, han var väl drygt 8mån. Han somnade liggandes på sitt säte med sin filt och snuttis. Inga problem!

Svar på tråden Få 1-åring att somna på tåg