• Yoenia

För många barnvagnar för ett barn?

Hej på er alla som älskar barnvagnar!

Jag funderar nu på att köpa ytterliggare en barnvagn till min son och min man tycker att det är för många... Det är nämligen den 5:e vi köper OM vi köper den. Min snälla man går ändå med på det men jag kan hålla med att vi har nu köpt många barnvagnar....Men jag ska nu förklara vilka och Varför...Men HUR många ÄR för många???

#1- En Brio happy med både liggkorg och sittdel. Detta var första vagnen som vi hade i lite över ett år.
    #2- Vi skulle resa utomlands när sonen var 9 mån och vi köpte en Chicco liteway och som vi hade efteråt alltid i bilen vid behov.
    #3 Sålde Brio happy och köpte en Brio spin då sonen är stor för sin ålder och dessutom skulle vi inte slita ut den första vagnen och kunna sälja den tillsammans med liggkorgen.
    #4 Nu hade vi haft Chicco liteway i över ett år och jag tyckte att den var trög att köra och så vissade sig att sonen vägde mer än de kg som vagnen var godkända för. så vi köpte en Bugaboo Bee+ som tål 17kg om jag mins rätt. Den har vi nu också i bilen hela tiden.
    #5...som vi inte har köpt ännu. Baby jogger city elite den tål upp till 34 kg. Brio spinn kändes trög också och så visade sig att den tål upp till 15 kg och min son väger just det! 

Jag är 1,57 lång/kort så jag känner att jag behöver en vagn som jag kan köra utan några ansträggningar. Min son är nu 2 år och 3 mån och jag vet att han kommer att använda vagn åtminståndet ett år till. Är jag helt galen som vill köpa vagn #5???? 

• Svar på tråden För många barnvagnar för ett barn?
  • Maroschka

Till 3 barn har jag hunnit med 10 olika vagnar. Inte alla kvar såklart utan sålt en för att byta till annat osv.

• EllisBell

Tänk så olika det kan vara. Jag har haft en enda vagn till tre barn. En Bugaboo Cam som endast behövt lite TLC, ett par terränghjul och nya framhjul efter några år...

• phillipha

Haha vi har 4 vagnar till vår son - och då menar jag att vi har fyra hemma!

1. Emmaljunga duo edge med liggkorg och sittvagn- första vagnen vi köpte.

2. babytravel bangkok - resevagn/sulky

3. Babyjobber city select - köpt för att vi ska få ett syskon i januari (vi har den med en liggdel och en sittdel)

4. Chariot cx2 - makens inköp. En joggingvagn som vi kan ha båda barnen i.

• Duckan

10 vagnar?! Köp en bra direkt! Som EllisBell körde vi Buggan från dag ett och i fyra år. Hade en sulky i bilen som åkte med på resor.

• Cornellia
    Duckan skrev 2013-10-18 21:16:10 följande:
    10 vagnar?! Köp en bra direkt! Som EllisBell körde vi Buggan från dag ett och i fyra år. Hade en sulky i bilen som åkte med på resor.
    Jag har bara köpt bra vagnar. Trots det så är det guld att ha olika vagnar till olika behov. Dessutom är det ytterst svårt att veta vilka funktioner och finesser man behöver till en tvååring när man inte har något barn alls....

Även om det fungerat för dig att ha en vagn till allt så skulle det aldrig fungerat för oss. 
  • Cornellia
    Duckan skrev 2013-10-18 21:37:30 följande:
    Säkert sant Cornelia, men jag kan inte förstå det.
    Vi har:
    1. Vagn som är smidig att ha i bilen, och i affärer, på resor osv.  Liten, nätt och lätt. 
    2. Dansk jätte på dagis, så sonen sover i en ordentlig liggdel trots att han är två år gammal.
    3. Duo med stora hjul som  är perfekt när vi är ute i skogen med hunden.
    4. Duo nr 2 som står hemma hos mormor, så att dom har en vagn när dom har sonen.

Vilken tycker du är onödig? 
  • Duckan

Extravagn hos mormor helt klart. Låt gå för danska jätten om ni måste ha liggdel vilket jag inte heller ser nödvändigheten i. Tur vi är olika.

• Spartacus

Har nog ägt 12-13 vagnar på 2 barn väntar nu mitt tredje så det blir allt fler min man suckar när jag försöker fråga men tycket jag ska göra som jag känner sålänge ekonomin håller.

Det är trots allt så att jag i mitt fall och många mammor m mig ändå är den som ska dra kärran mest! Dessutom under en tid där kroppen är utsatt för mycket påfrestningar ändå... det ska vara bekvämt och funka m behoven som jag ser det och behoven förändras!

Fick en gratis vagn. En fin brio som jag tänkte får duga tills det är dags för en sittvagn... tills jag såg mig, själv, m 3 barn där en är 6 och oftast klarar gå MEN.. en på 4 som man måste ha koll på, och en spädis, i snöstorm på stan :O

Syskonvagn m ståbräda alltså.

Man FÅR ändra sig!

• Cornellia
    Duckan skrev 2013-10-18 21:54:44 följande:
    Extravagn hos mormor helt klart. Låt gå för danska jätten om ni måste ha liggdel vilket jag inte heller ser nödvändigheten i. Tur vi är olika.
    Nej vi måste inte ha en stor liggdel. Men nån vagn måste vi ju ha på dagis, oavsett modell?

Detsamma hos mormor, jag personligen tycker att om man har folk som är så snälla att dom tar hand om ens barn, då är det minsta man kan göra att ordna så att dom har alla hjälpmedel dom behöver.... 
  • Spartacus
    Duckan skrev 2013-10-18 21:16:10 följande:

Man vet inte om vagnen passar en förrän man använt den ett tag ju...

Sen tycker jag det är kul m vagnar och har renoverat retropärlor också

Får man dessutom syskon rätt tätt så hoppar man även på det racet och sen tillbaka ett tag. Bostadsbyte som genererar i trappor eller miljöombyte ftån stad tilm land osv. Ser massor av anledningar att ha bytt flera gånger..
  • Duckan

Cornelia, det är okej, du får ha fyra vagnar. Jag hade det inte och saknade det ej. Spartacus, klart man kan köpa en vagn som inte passar. Jag får vara glad att den vi valde var så klockren att jag inte behövde prova 9 modeller till. Jag finner barnvagsköp vara rätt tråkigt uppenbarligen.

• Pralina 81

Jag har också 4 vagnar hemma:) syskonvagn, kombivagn, sulky och en cykelvagn. Använder alla 4 vagnarna flera gg i veckan.

• Yoenia

Nu har vi både sålt Brion och köpt BJcity elite och är sååå nöjd.

Ville bara påpeka att jag INTE har alla vagn ligade hemma (har inte plats för det) utan har en i bilen och en hemma  

Svar på tråden För många barnvagnar för ett barn?