För många barnvagnar för ett barn?
Hej på er alla som älskar barnvagnar!
Jag funderar nu på att köpa ytterliggare en barnvagn till min son och min man tycker att det är för många... Det är nämligen den 5:e vi köper OM vi köper den. Min snälla man går ändå med på det men jag kan hålla med att vi har nu köpt många barnvagnar....Men jag ska nu förklara vilka och Varför...Men HUR många ÄR för många???
#1- En Brio happy med både liggkorg och sittdel. Detta var första vagnen som vi hade i lite över ett år.
#2- Vi skulle resa utomlands när sonen var 9 mån och vi köpte en Chicco liteway och som vi hade efteråt alltid i bilen vid behov.
#3 Sålde Brio happy och köpte en Brio spin då sonen är stor för sin ålder och dessutom skulle vi inte slita ut den första vagnen och kunna sälja den tillsammans med liggkorgen.
#4 Nu hade vi haft Chicco liteway i över ett år och jag tyckte att den var trög att köra och så vissade sig att sonen vägde mer än de kg som vagnen var godkända för. så vi köpte en Bugaboo Bee+ som tål 17kg om jag mins rätt. Den har vi nu också i bilen hela tiden.
#5...som vi inte har köpt ännu. Baby jogger city elite den tål upp till 34 kg. Brio spinn kändes trög också och så visade sig att den tål upp till 15 kg och min son väger just det!
Jag är 1,57 lång/kort så jag känner att jag behöver en vagn som jag kan köra utan några ansträggningar. Min son är nu 2 år och 3 mån och jag vet att han kommer att använda vagn åtminståndet ett år till. Är jag helt galen som vill köpa vagn #5????