• Längtanefterlilladig

Är det någon som känner igen sig?

Gravid vecka 19. Upplever skärande smärta inuti slidan. Som om en kniv sticks in. Har även "ryckande" värk i ändtarmen. Även ont i blygdbenet,svanskotan & höfterna. Gör även ont i magen när jag böjer mig framåt eller sitter framåtlutad. Känns som en sten i magen. Vet att livmodern är där såklart & att den tar plats. Men ska det göra ont att sitta & vända sig i sängen & ligga på sidan? Tagit upp detta med min barnmorska. Hon hakar upp sig på att det är sammandragningar. Det är det inte. För magen drar inte ihop sig, blir inte hård. Verkar inte som hon tar mig på allvar. Jag har bokat en läkartid. Fick tid först 30/10. Jag har endometrios & haft mycket problem med det sedan början.

• Svar på tråden Är det någon som känner igen sig?
  • Nyfniken83

Kniven där nere och ont i höfter, blygdben och svank har jag också... Värst e svanken! Min bm sa att det va foglossning.

• JazzKermit

Nej det låter inte som att bm tar dig på allvar! Jag är gravid med mitt andra barn och precis som du säger så känner man ju om det handlar om sammandragningar. Eftersom läkartiden dröjer så kanske du kan prata med en annan bm under tiden? Lycka till!

• Längtanefterlilladig
    JazzKermit skrev 2013-10-17 17:47:54 följande:
    Nej det låter inte som att bm tar dig på allvar! Jag är gravid med mitt andra barn och precis som du säger så känner man ju om det handlar om sammandragningar. Eftersom läkartiden dröjer så kanske du kan prata med en annan bm under tiden? Lycka till!
    Jag tror inte det är sammandragningar. Jag tror det är foglossning.
  • Längtanefterlilladig
    Nyfniken83 skrev 2013-10-17 17:45:38 följande:
    Kniven där nere och ont i höfter, blygdben och svank har jag också... Värst e svanken! Min bm sa att det va foglossning.
    Tror det är det jag har
Svar på tråden Är det någon som känner igen sig?