• liljabädd

kallsvettig, ont, illamående och i v 36+2

Vad är de som är fel eller rätt??
    Har fått kraftigt illamående, är helt kallsvettig. Känner tryck nedåt typ som jag måste på toa med mensvärk och ilar ner i benet.
    Lilleman sparkar, och de tycker på i magen och över underlivet.

Går in i vecka 37 på tis och mitt andra barn.
    Ena stunden gör de skit ont, andra inget... helt matt.
    Vad kan de vara??
    Svar uppskattas. Kan de vara på g??

• Svar på tråden kallsvettig, ont, illamående och i v 36+2
  • Wintermoonlight

Inte helt omöjligt att det är på g faktiskt... Ta 2 Alvedon och en varm dusch, går smärtan över så är det förmodligen förvärkar. Går de inte över så hade jag ringt in. Det kan du göra ändå förresten ;) Stort grattis till bebis :)

• liljabädd

Häller i mig alvedon nu.. känns inte så ont än bara. Och är inte tätt som tätt med första graviditen. Vet inte jätte osäker men kommer inte från att de är ny smärta.. samtidigt så kanske de kan vara pojken som ligger fel.. gaah tack @--

• Wintermoonlight

Det är så svårt det där. Själv hade jag inte en enda förvärk, utan hux flux i v 37+5 så gick vattnet och ca en timme senare kom första värken :) Man skulle ha haft en färdig mall för exakt hur det ska kännas ;) och det där med att känslan av att behöva bajsa med tillhörande mensvärk är ju också ett tecken. Jag kände så innan värkarna började. Fast å andra sidan tycker jag att värkarna kändes så också fast myyyycket värre ;) Svårt! Håller tummarna för att bebis vill stanna lite till i magen, men samtidigt är det ju ingen större deal om den vill komma nu heller. Spännande :)

• liljabädd

Hehe ja! Borde vara på ett sätt och bara ett! Så man vet hehe.. ja de återstår att se om de lägger sig eller om de blir värre. tack för svar..

• liljabädd

Absolut lugnat sig lite nu när jag lagt mig men inte helt borta än. Jag uppdaterar

• liljabädd

Ja nu blir man ju lite extas för man vill så gärna träffa lille hjärtat. Men får se om man får vänta timmar eller veckor.

• vatten

Kanske kan vara som för mig? Startade precis en tråd om att jag var orolig för att det kunde vara på gång men ul visade att smärtan kommer av att bebis trycker och "borrar" med huvudet mot mitt bäcken! Det molvär er men ger ibland så skarp smärta att jag sitter och jämrar mig!!

liljabädd skrev 2013-10-17 21:59:26 följande:
    Vad är de som är fel eller rätt?? Har fått kraftigt illamående, är helt kallsvettig. Känner tryck nedåt typ som jag måste på toa med mensvärk och ilar ner i benet. Lilleman sparkar, och de tycker på i magen och över underlivet. Går in i vecka 37 på tis och mitt andra barn. Ena stunden gör de skit ont, andra inget... helt matt. Vad kan de vara?? Svar uppskattas. Kan de vara på g??

• liljabädd

O fy sjutton. . Ja kan vara de också.. han har varit fixerad i en månad nu och ligger och myser, kanske också leker borr haha

• liljabädd

De är betydligt bättre men känner av samma sak fortfarande. . Dock känns de inte som någon liten vill komma än.

Svar på tråden kallsvettig, ont, illamående och i v 36+2