• vatten

Bebis "borrar" huvudet mot mitt bäcken, nån mer?!

Den senaste veckan har jag varit jätteorolig för att något är på gång (är i v 31), haft molvärk och skarp smärta och tryck neråt bäckenet. Åkte till slut in för en undersökning och det visade sig att allt ser perfekt ut, livmoderhalsen bland de längsta och mest opåverkade han sett och bebis ser stark och frisk ut. Gjorde ett ul och det visade sig att lilltjejen ligger med huvudet längst ner mot bäckenet och kroppen uppåt och trycker sig neråt! Det gör så fruktansvärt ont att jag inte vet vart jag ska göra av mig och det finns ju inget att göra åt det! Alla hennes sparkar är superhårda och gör ont men när hon börjar "borra" sig neråt gör det så ont att jag skriker till eller sitter och jämrar mig. Någon mer som har en hårdhänt bebis i magen? Tips på avledningsmanöver för att få henne att sluta?

• Svar på tråden Bebis "borrar" huvudet mot mitt bäcken, nån mer?!
  • Rosaceae

Jag hade också en bebis som tryckte sig och det kändes som om jag bara står lite bredare med benen kommer hon att trilla ut. Hon låg så tidigt och skruvande sig neråt. Jag brukade klappa magen och hoppades att hon skulle fokusera på att göra något annat och ibland puttade jag till lite lätt. Ibland slutade och ibland inte. Jag märkte att visa ljud gjorde det värre, tex så kunde jag inte lyssna på opera för då blev hon galen och sparkade och skruvade sig.

• vatten

Haha, ja här är det då inget som trillar ut i alla fall, känns mer som att jag ska sprängas sönder!! Men då är jag inte ensam i alla fall. Till skillnad från storasyster verkar hon inte ljudkänslig men ska hålla mig ifrån opera för säkerhets skull

Rosaceae skrev 2013-10-17 22:41:16 följande:
    Jag hade också en bebis som tryckte sig och det kändes som om jag bara står lite bredare med benen kommer hon att trilla ut. Hon låg så tidigt och skruvande sig neråt. Jag brukade klappa magen och hoppades att hon skulle fokusera på att göra något annat och ibland puttade jag till lite lätt. Ibland slutade och ibland inte. Jag märkte att visa ljud gjorde det värre, tex så kunde jag inte lyssna på opera för då blev hon galen och sparkade och skruvade sig.

• Pepsi

Jag hade någon konstig känsla när bebisen sparka måndag och tisdag, där det gjorde ont i hela underlivet när bebisen sparka. Kändes jätte obehagligt..har ingen anning hur bebsien låg men igår och idag har det varit normala fina sparkar igen.. Kan bebisen ha sparkat på bäckenet? Det är minförsta gradivitet o är i vecka 27. Så man blir ju lite små orolig när saker förändras

Svar på tråden Bebis "borrar" huvudet mot mitt bäcken, nån mer?!