Vad tänker du när du ser mig amma min tvååring på stan?
Jag är såklart diskret. Man ser inte mer än vad man ser på den här bilden. (Det är inte jag på bilden, hittade den på bloggen At Mother's Breast.)
Vad tänker du?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-20 11:35
Efter ett par dagar kan jag konstatera att trots att det verkar finnas en del negativa åsikter, så är de allra flesta (ungefär 70%, lite grovt räknat) positiva. Det är ju jätteroligt att se!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-23 12:28
Jag måste säga att bland de negativa åsikterna så är de enda som gör mig riktigt ledsen och upprörd de som på något sätt insinuerar att det skulle vara incestuöst att amma. Det är det inte!
Jag blir inte kåt av att amma, och jag gör det inte för att få sexuell njutning. Mina bröst är inte sexuella för mitt barn. De är sexuella för min man, på samma sätt som min mun och mina händer kan vara sexuella för honom. Betyder det att jag inte kan klappa mitt barn på huvudet eller ge det en puss bara för att "verktygen" jag använder i vissa sammanhang kan ses som sexuella?
En normal relation mellan en mamma och ett barn är kroppslig men inte sexuell. Det är därför det inte är incestuöst att t.ex. smörja in mitt barns kropp med kräm, även om det skulle vara sexuellt att utföra samma handling med någon som var vuxen.
Ni som påstår att det är incestuöst, är det då också incestuöst att föda vaginalt? Jag menar, barnet rör ju tillochmed G-punkten på vägen ut, låter ju jättesexigt! Tycker i sådana fall att det är vidrigt med alla dessa vaginalfödande pedofilkvinnor som väljer att utnyttja sina barn på det sättet. Skämmes, ta mig tusan!