Skulle ni /Tillåter ni er 16åriga grabb snusa?
Hej, har en snusare här hemma, vår son som är 16 år gammal...
Han gör minst av med 2 dosor i veckan.
Skulle ni / Tillåter ni er 16 åring hålla på med sånt här?
Tråkigt :/
Hej, har en snusare här hemma, vår son som är 16 år gammal...
Han gör minst av med 2 dosor i veckan.
Skulle ni / Tillåter ni er 16 åring hålla på med sånt här?
Tråkigt :/
Nej!
Om han är beroende tycker jag att han ska få snusa hemma och slippa smyga. Däremot tycker jag inte att du ska köpa åt honom.
Jag tror inte det är nån ide att bråka på honom, men själv hade jag strypt alla tillgångar i form av pengar och sagt att snusa kan han göra när jag inte ser, det handlar om respekt.
Sen hade jag nog försökt komma på nått som fått honom att sluta, nån morot. Att avskräcka funkar aldrig tyvärr.
Svar: Nej!
Givetvis inte.
Ja! -skulle självklart informera om alla hälsorisker och vara tydlig med det faktum att vi föräldrar inte kommer att köpa NÅGONTING! Men valet kommer vara hans inte vårat! Samma kommer gälla med alcohol!! Förbud hjälper ingenstans
ser absolut inga fel med att snusa där emot rökning, båda två är lika farliga men snus är ju ändå en lyxgrej enligt mig själv (14)..
Tyvärr tror jag inte man kan göra nåt åt det.
Han ångra sig när han blir äldre, som vi andra. När hjärtat går bananas, sömnen inte funkar mm.
När jag var ungefär i hans ålder berättade jag för mina föräldrar att jag rökte. Jag kände att det var jag som valde att vara öppen med den saken. De hade inte kunnat stoppa mig och det fanns inte på världskartan att vi skulle ha någon diskussion om det (de hade dock varit välkomna att ställa frågor ifall de hade önskat). De bidrog aldrig någonsin till några köp av cigaretter och vi visste alla att de inte var glada över mitt beslut. Min pappa kunde ibland vara så enveten att det var skadligt för vår relation men han sa inte mycket när det gällde rökningen, han hade nog dåligt samvete då han rökte själv. Jag slutade självmant när jag var 19-20 och är tacksam för att han inte bråkade med mig då om den här saken, då hade vi bara glidit isär. Jag var väl också enveten då :/ Sedan jag var ca 18 år och flyttade hemifrån har mina föräldrar inte ifrågasatt något av mina beslut och sedan dess har vi haft en helt underbar relation. Dock var jag iofs mycket ansvarsfull sedan dess så de har aldrig haft något att klaga på :)
Självklart skulle jag inte godkänna det. Vad är det egentligen för en fråga?? Förstår inte hur man ens kan fundera över att godkänna det.
Ungarna får gott hålla ut 2 år till innan jag "godkänner" det. Innan det slängs det som hittas och om det hittas dras det in förmåner.
Vår son var 17 när han berättade att han hade börjat snusa. Ingen jättestor grej och vi är glada att han idag (18) snusar och inte rökar. För det känns mycket värre..