• Alex771977

Vart resa med barnen

Jag är riktigt sugen på att resa med mina barn i åldrarna 7-5 och 3. Min undran är bara vart man ska flyga någonstans. Det viktiga är inte stället i sig, utan tanken var att det skulle vara kul att få flyga med dom. Mina tankar går till Spanien eller Grekland. Det blir en ren sol och badsemester tror jag, eftersom det är väll det som intresserar barnen mest. Någon som har några idéer på ställen man kan åka till.

• Svar på tråden Vart resa med barnen
  • Alex771977

Om det blir av så skulle jag vilja åka någonstans mellan april till juli. Kanske något sånt. Förmodar att det är mycket folk som åker under semestrar osv, så gärna före eller efter.

• Bling1975

Barnen bryr sig nog inte så mycket om vart ni åker. Välj ett bra hotell med härligt poolområde och barnvänlig strand bara. Utgå istället ifrån vad du gillar. Själv väljer jag t ex hellre Spanien än Grekland för jag gillar verkligen inte grekisk mat.

Om ni gillar att bada i havet och inte vill åka utanför Europa så skulle jag satsa på att åka efter sommaren istället. Då är det varmt och skönt i vattnet. Innan högsommaren kan det vara supervarmt i luften men väldigt kallt i vattnet. 

• Alex771977

Ok tack för tipset. Då ska satsar jag hellre på att åka strax efter semestrarna.

• mia maria

Åk strax före eller efter sommarlovet om du kan, om du vill komma undan mkt billigare!

Precis som ovan skriver så spelar det nog inte så stor roll var ni åker om ni ska åka på sol- o badsemester o charter.
    Själv har jag varit i Turkiet jättemånga ggr med mina barn, o en gång på Kreta o en gång i Italien. Inget av ställena var egentligen sämre än det andra - huvudsaken när man reser med barn är ju att det finns en pool o/eller en badstrand! 

Mallorca o Kreta är ju annars väldigt poppis bland barnfamiljer, samt Side i Turkiet.
    Cypern funkar ju också, där brukar Fig Tree Bay vara barnfamiljernas favorit.
    Surfa runt o bestäm dig för ett eller ett par resemål o så kollar du vilken typ av hotell du kan tänka dig, o så utgår du därifrån.
    Kolla även transfertid, om det är viktigt för er, samt närhet till stranden om ni har tänkt att bada i havet.
    Vill ni ha All Inclusive eller inte? Kolla annars läget på hotellet, hur långt ni har till centrum/restauranger.

Har du en begränsad budget så är det naturligtvis priset på resan som styr litegrann, o då får man ju utgå därifrån  

Svar på tråden Vart resa med barnen