• Vionile

Hjälpa sambon att få tillbaka sexlusten..?

Hej hej! Har varit tillsammans/sambo med min kille i snart 2 år.. Han har en otrolig sexdrift, på gränsen till för mycket nästan! För några månader sedan så klingade hans sexlust av drastiskt. Han har mycket problem runt omkring sig, ekonomiska, arbetsmässiga, sjukdom och dödsfall i familjen som gör att lusten har försvunnit. Innan alla problem uppstod så började vi planera inför att skaffa barn. Jag satte ut mina antidepressiva och tog ut spiralen. Jag har inte mått så bra med tanke på att jag egentligen behöver mina mediciner. Nu till det jag önskar få lite tips kring.. Vad kan jag göra för att han ska få tillbaka lusten? Ska jag förföra eller låta tiden ha sin gång och med den så löser sig förhoppningsvis hans problem och lusten kommer tillbaka..? Han vill inte prata om det eftersom bristen av sexlust är ytterligare ett problem.. Är det någon som kan delge sig av liknande situation och berätta om det löste sig och isåfall hur?

• Svar på tråden Hjälpa sambon att få tillbaka sexlusten..?
  • Anonym (My)

Samtalsterapi skulle jag rekommendera. För er båda kanske?

Skaffa inga barn förän ni tagit hand om er själva och er situation så ni mår bra och kan njuta av familjelivet sedan

Svar på tråden Hjälpa sambon att få tillbaka sexlusten..?