• Anonym (fundersam)

Gravid efter sista IVF försöket :)

Vi blev på sista försöket med IVF äntligen gravida. Finns inte ord på känslan, magi, sagolik lycka, ja det är underbart.
    Lever ju i tron att så länge inget annat säger motsatsen så är jag gravid, det är fantastiskt att känna.
    Trots detta så finns ju oron där.. tyvärr.
    Vill ju njuta nu vår sista gång, vi har inga mer försök, inga mer ägg, ingenting kvar.

Ska om ett par veckor på första tidiga UL, jättespännande samtidigt som tiden sniglar sig fram, o ja givetvis blir rädd att det inte ska finnas något där.
    Att ägget inte va så bra så det blir bra o en bebis av det.

Ni som kanske är i samma sits, hur mår ni? hur tänker ni?
    hjälp mig sluta oroa mig.
    Kram           

• Svar på tråden Gravid efter sista IVF försöket :)
  • Anonym (samma hände mej)

Jag blev också gravid med sista ägget. Var jättenervös innan jag gjort första ultraljudet. Sen sprang jag till mvc akut ett par gånger bara för att jag var säker på att jag var på väg att få missfall, vilket jag aldrig ens var i närheten av. Till slut kom det ut världens finaste kille. 

Läkaren sa till mej att om jag testat positivt så var det mer än 90% chans att det skulle bli ett barn. Det är höga odds. 
    Håller tummarna för dej att du får samma fina resultat som vi fick.

• Anonym (Höggravid)

Åh känner igen mig! Och hoppas verkligen att detta går hela vägen för dig! Har själv två veckor till BF (!) med IVF och en jäkla massa strul. Vi gjorde behandling inom landstinget, fick inte göra privat av olika skäl. Hade fyra månader till min 40-årsdag när vi påbörjade vårt sista försök, efter 40 får man inga fler. Var väldigt svårt för mig att njuta av graviditeten pga tidigare ganska sena missfall, var först i v 20 typ som jag vågade känna att jag verkligen var gravid. Kan fortfarande kännas overkligt att vi ska få en son om några veckor!

• Anonym (h)
    Anonym (samma hände mej) skrev 2013-10-18 18:14:28 följande:
    Läkaren sa till mej att om jag testat positivt så var det mer än 90% chans att det skulle bli ett barn. Det är höga odds. 
    Håller tummarna för dej att du får samma fina resultat som vi fick.

Nja risken för missfall är faktiskt lite större än så eftersom det faktiskt är lika stor risk för missfall vid IVF som vid "naturlig" befruktning.
Svar på tråden Gravid efter sista IVF försöket :)