• Chumlee

Lova eller Lovisa?

Nu är dottern två veckor och fortfarande namnlös. Dessa två namn är kvar på listan men vi kan bara inte bestämma oss. Så, tyck till

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Lova eller Lovisa?
  • uglygodcilla81

Alltså, vi tänkte först Att vår dotter skulle heta Louisa (eller Louiza) pga mina rötter, men vi vågade inte pga vad det rimmar på. Någon som tänker så? På min svenska sida finns en dam som hette Eleonora, Men det vågade inte mannen heller att döpa dottern till. Han tänkte att då blir det säkert smeknamnet Nora, o sen blir det inte långt till hora. Är ungar så elaka eller var vi bara fega...

Lovisa klingar lite vackrare annars än Lova, även om det också är fint :) Lite "enklare" namn

• Sthlmtjej24

Lovisa! Skulle gärna döpa en dotter till det om inte en släkting givit sin dotter namnet Lova!

• Millan83
    Chumlee skrev 2013-10-18 20:25:47 följande:
    Har hon något smeknamn hemma eller på förskola/skola? Tänker mig att Lovisa kanske ändå blir Lova, Lisa, Lovis eller liknande? Väldans vackert namn hursom!

Nu har hon inte börjat ännu. Mina smeknamn på henne är Visan och Visis! Visan verkar sprida sig till mormorn också! Men mest säger jag Lovisa! (Eller älskling, hjärtat osv. Haha!)
  • Linastrumpan

Lovisa måste jag ju rösta på. Det heter min dotter och det är det finaste namn jag vet ???? hon sa som liten isa till sig själv men när hon började på förskola så fanns där en liten tjej som hette Isa så då slutade vi kalla henne för det. Fisan blir hon kallad ibland men enbart kärleksfullt så hon har aldrig haft något problem med att någon säger Lovisa fisa ???? Vi brukar hitta på rimnamn till alla vi känner på skoj..... ????

• Abbe83

Lovisa finns på min lista med favoritnamn till framtida barn.

• fluu

Lovisa får jag väl säga även om jag tycker att båda är bra.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Chumlee

Tack för era åsikter! Efter mycket om och men blev det en liten Lova

• Rakad Apa

Lova, utan tvekan. Lovisa rimmar på fisa.

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
Svar på tråden Lova eller Lovisa?