• Erfdgt

Molo, overall, erfarenheter?

Är det någon som har erfarenhet av Molo? Hittade en så fin overall, men vill ju att den ska vara bra också! Någon som vet hur dom är i storleken? Generellt sett små, normala eller stora? Jämfört med Reimatec tex? Overallen finns nämligen bara upp till 128

• Svar på tråden Molo, overall, erfarenheter?
  • Erfdgt
    frökenelisabeth skrev 2013-10-23 21:15:31 följande:
    Jag har precis beställt en Reima-overall till lillkillen på nätet, nån som har erfarenhet av denna? Hur är den i storleken? Är den varm? Vi bor iofs i Köpenhamn, så det är ju inte Norrland direkt, men blåst, regn och fukt är här ju. 
    Vi bor i Norrland och det är inte ovanligt med ner mot -30 på vintern. Jag tycker inte Reima klarar den kylan alls. Dottern var ständigt kall, även redan vid -10. Jag tyckte den var tunn och inge vidare alls. Vi kommer inte köpa Reima igen, men många är ju jättenöjda med dom :)
  • Quiet thoughts

Jag har kaninoverallen inköpt till lillan här hemma, superfin!

Ängeln Lova 2003-2010 - Alvin 2007- Påskägget Lykke 2011
  • frökenelisabeth
    Erfdgt skrev 2013-10-23 21:23:27 följande:
    Vi bor i Norrland och det är inte ovanligt med ner mot -30 på vintern. Jag tycker inte Reima klarar den kylan alls. Dottern var ständigt kall, även redan vid -10. Jag tyckte den var tunn och inge vidare alls. Vi kommer inte köpa Reima igen, men många är ju jättenöjda med dom :)

Ok, får se vad vi tycker då det finns ju olika modeller också såvitt jag förstår, som klarar kylan olika bra. Och -10 är ju svinkallt, det hoppas jag vi slipper hehe...

Jag tycker generellt Molos kläder är fula, alldeles för plottriga och för mycket av allt, men overallerna är kanske annorlunda?
  • Erfdgt
    Quiet thoughts skrev 2013-10-23 21:25:35 följande:
    Jag har kaninoverallen inköpt till lillan här hemma, superfin!
    Åh, vad avunds jag blir! haha Jag hade också velat ha den.
  • Erfdgt
    frökenelisabeth skrev 2013-10-23 21:30:13 följande:

Ok, får se vad vi tycker då det finns ju olika modeller också såvitt jag förstår, som klarar kylan olika bra. Och -10 är ju svinkallt, det hoppas jag vi slipper hehe...

Jag tycker generellt Molos kläder är fula, alldeles för plottriga och för mycket av allt, men overallerna är kanske annorlunda?
    Ja, det gör ju det. Jag gick på Reimatec, just för att jag hört många här uppe som tycker den är jättevarm och bra. Icket picket för dottern, nej. Men barn är ju olika och olika kläder passar olika barn olika bra. En hel massa olika, men du förstår vad jag menar. Samma sak, Kuomaskor passar inte vår dotter alls, men även dom är jättemånga supernöjda med.

Jag vet inte hur deras kläder ser ut. Har aldrig kikat. Vi snubblade bara över den här specifika overallen, som dottern (ja, och jag) kärade ner sig i :P
  • Quiet thoughts
    Erfdgt skrev 2013-10-23 21:34:41 följande:
    Åh, vad avunds jag blir! haha Jag hade också velat ha den.
    Ja jag köpte dem typ samma dag de släpptes i augusti, men då hade jag väntat sen jag såg en liten skymt i ett forum, ända sen våren. Jag liksom visste att jag måste ha en sådan Den är lite plottrig med alla kaniner men ack så speciell och fin ändå
  • Erfdgt
    Quiet thoughts skrev 2013-10-23 21:43:14 följande:
    Ja jag köpte dem typ samma dag de släpptes i augusti, men då hade jag väntat sen jag såg en liten skymt i ett forum, ända sen våren. Jag liksom visste att jag måste ha en sådan Den är lite plottrig med alla kaniner men ack så speciell och fin ändå
    Det förstår jag, den verkar ju hur söt som helst! :D Jag bävar lite inför att behöva berätta för dottern att vi måste leta någon annan hehe
  • Quiet thoughts
    Erfdgt skrev 2013-10-23 21:46:50 följande:
    Det förstår jag, den verkar ju hur söt som helst! :D Jag bävar lite inför att behöva berätta för dottern att vi måste leta någon annan hehe
    aj aj kan förstå sorgen då.... 
  • LitetBus

TS, jag bor i Norrland och min son har haft Molo sedan han var 3 år och de overallerna fungerar ypperligt med vår kyla!

• Erfdgt
    LitetBus skrev 2013-10-23 23:34:24 följande:
    TS, jag bor i Norrland och min son har haft Molo sedan han var 3 år och de overallerna fungerar ypperligt med vår kyla!

Haha jag måste nog sluta gå in här och läsa nu ;) Det hade varit enklare att släppa overallen om alla skrev att dom var jättedåliga :P
Svar på tråden Molo, overall, erfarenheter?