• lelle75

Hur många ägg fick era äggdonatorer?

Hej på er alla som har gjort äggdonation!!! Undrar hur många ägg era donatorer har fått?

Ange gärna ålder på era donatorer också så att man kan se om det är ngn skillnad.

Tror ni att det har ngn betydelse för hur många ägg en donator producerar, är chansen till graviditet större ju mer ägg hon producerar? Eller blir kanske kvalitén på äggen bättre om hon producerar färre ägg, ngn som vet?

• Svar på tråden Hur många ägg fick era äggdonatorer?
  • Jenkis
    Solrosens skrev 2014-02-03 23:02:41 följande:
    Hur har det gått Lelle75? Och även för er andra i tråden?
    först gick det inte alls några gånger, sen gick det bra till v. 21 och nu ruvar jag igen...
  • Solrosens
    Jenkis skrev 2014-02-04 20:49:52 följande:
    först gick det inte alls några gånger, sen gick det bra till v. 21 och nu ruvar jag igen...

Oj beklagar :( Önskar dig all lycka och hoppas att lillen växer :)
  • Anemon

Med vår donator föll över 50% av äggen bort efter befruktning. Till slut 5 st embryon. 3 till frysen och 2 till mig. Inte gravid så hoppas guldäggen väntar i frysen. Vi går på Fertinova i Åbo.

• Lillan15
    Anemon skrev 2014-02-06 07:23:58 följande:
    Med vår donator föll över 50% av äggen bort efter befruktning. Till slut 5 st embryon. 3 till frysen och 2 till mig. Inte gravid så hoppas guldäggen väntar i frysen. Vi går på Fertinova i Åbo.

Absolut Anemon, så väntar våra små i frysen. FET 20/2 för mig. Hoppas de klarar upptiningen bara, jag är så nervös för det. Lycka till!
  • Anemon

Lillan, då följs vi åt Också så nervös för tining. Ska jag gå på egna erfarenheter, dvs egna ägg, så kommer ett klara sig men jag hoppas på två!

• Tessan7907

Donation ett 16 ägg Donation två 28 ägg Vet någon vad som händer med alla ägg som blir över?:)

• Fruhn

Hej Tessan och tack för att du donerar ägg!! När en donator får mer än 10 ägg delas det upp på två par. Sen befruktas alla ägg, men det är inte säkert att slla blir befruktade. Efter insättning av "bästa" ägget brukar de nog se hur övriga ägg klarar några dagar till innan de fryses in. Har paret riktig tur och blir gravida på första försöket har de ägg som kan användas till syskonförsök, om de klarar upptining.

• Redan47

Riga: 12 ägg 8 överlevande embryon blactocyt

Aten : 8 överlev embryon blactocyt p

• ahm66
    Ava Riga, gamla kliniken.
    Donator nr. 1 - överstimulerad, försök avbrutet
    Donator nr. 2 - 15 ägg, 15 ägg befruktade. 8 ägg blastocyster. Ingen graviditet. 
    Donator nr. 3 - 11 ägg. 10 ägg befruktrade. 8 ägg utvecklade seg fint. 7 blastocyster. De två sista är mina tvillingpojkar, som snart fyller 1 år Tyst
  • annaba

Ava Riga, gamla kliniken även här.

Donator 1 (29 år)
    10 ägg plockade
    9 mogna
    7 befruktade OK
    1 delade sig aldrig
    2 tillräcklig kvalitet för återföring på dag 3 efter befruktning (8 resp. 13 celler)
    2 visade tecken på kromosomavvikelser
    2 så pass långsam utveckling och dålig kvalitet att det inte lönade sig att frysa dem

Resultat - 2 återförda, 0 till frys, gravid med ett embryo dock MA i vecka 7

Donator 2 (23 år)
    17 ägg plockade
    14 mogna
    10 befruktade OK
    10 tillräckligt utvecklade för återföring/frys på dag 3 efter befruktning, 9 med 8 celler och toppkvalitet, 1 med 6 celler och medium kvalitet

Resultat - 2 återförda, 8 till frys, ruvar i skrivande stund och inväntar hCG test

Personlig reflektion både från min egen erfarenhet och det jag sett från andra är att det verkar vara större chans till överlevande embryon och att de håller en högre kvalitet med en yngre donator. Det är också konsekvent med vad många anser om att kvinnans absoluta fertilitet sakta börjar försämras redan från cirka 25 års ålder, även om den skarpa droppen inte kommer förrän efter 35 för de flesta.

• Bling1975

Vi gjorde donation i USA med en donator som var 29 år och hade donerat fyra gånger tidigare på samma klinik. Alla donationer hade resulterat i barn. Kliniken hade med andra ord väldigt bra koll på hur hon svarade på behandlingen och att äggen brukade vara av god kvalitet.

Vi fick 17 ägg. 15 befruktades normalt. 10 blev till perfekta blastocyster. Vi fick 2 tillbaka och 8 i frysen. Resultatet är världens bästa barn som nu är två år.

• Längtar12345

Donation på SU. Vet ingen ålder på donatorn men donationen var min första.
    Plockade ut 4 ägg.
    3 var mogna
    2 blev befruktade
    1 färskt till mig och 1 till frysen
    Gravid vecka 24 BF 10/12.

Till min anonyma donator: Tack, jag är såå tacksam och ödmjuk!

Svar på tråden Hur många ägg fick era äggdonatorer?