SAM02 skrev 2013-10-30 13:14:28 följande:
Läs Koranen= vägledning.
Tack för tips men det är inget för mig som ateist. Önskar ibland att jag hade varit lite mer religiös eftersom att det då kanske varit lättare att finna någon mening med allt skit jag varit med om.
Mickan76 skrev 2013-10-30 13:21:30 följande:
Varför tog inte er mamma hand om dig och din syster? Vilken hemsk barndom du har haft, så borde inga barn behöva ha det. Kunde du och din syster ge varandra stöd? Kram!
Ja det kan man fråga sig. När jag tänker på det blir jag väldigt besviken och bitter på henne så för att kunna upprätthålla en någorlunda bra relation till henne idag så har jag inte konfronterat henne så mycket med det. Hon är väldigt speciell min mamma och vill inte prata om något som är jobbigt så jag har gett upp tanken på att gå in på djupet med min mamma.
När jag var 4 år gammal träffade min mamma en ny man som hon flyttade ihop med. Hon hade alltså honom att flytta till direkt när mina föräldrar separerade. Vet inte riktigt hur det gick till med att min pappa fick vårdnade om oss men det lilla mamma förklarat är att hon ju inte kunde ta barnen ifrån honom också (samtidigt som hon själv lämnade honom). Hon visste mer än alla andra vilken människa pappa var så det är extremt konstigt beslut att ta.
Jag är generellt väldigt fundersam och besviken på att ingen av alla vuxna slagit larm till det sociala. Vet att flera reagerat på pappas olämpliga föräldraskap och de har sett på oss att vi inte mår bra men ändå verkar det inte som att någon gjort något åt det alls
Jag har klarat mig mycket bättre i livet än vad min syster gjort, hon har mått dåligt hela livet och gör så fortfarande idag 37 år gammal. Jag själv har barn, ett bra jobb, en relativt bra make men har väldigt mycket problem med allt möjligt i livet så jag har aldrig upplevt någon vidare lycka eller livskvalitet.
Min syster och jag var nog rätt dåliga på att stötta varandra som små. Min storasyster höll sig ofta borta från hemmet från det att blev lite större. Jag minns dock inte riktigt hur det var så jag vet inte.