Min syster skapar fejkade profiler på facebook
Hej allihoppa!
Hoppas verkligen ni kan hjälpa mig och ger mig svar.. Vad som helst. Vad ni själva tycker.
Min äldre syster är väldigt smart, vacker och underbar på alla sätt förutom att hon ljuger.
Jag tror hon är mytoman och jag har pratat med en familjevän till oss som alltid funnits nära vår familj om hennes lögner. Kan vara allt från att hon är utbildad jurist (hon har tagit kurser men är ej jurist) till att hon har körkort.
Förut har det varit skit samma för jag vet att hon ljuger även om jag stört mig när hon skryter om hur duktig hon är på sitt jobb för hon är jurist osv. Så har jag skitit i det.
Notera!!! Hon är verkligen ingen elak människa utan det är mer synd om henne än att hon är elak.
Men nu är problemet att hon träffat en sjukt bra fin kille som verkligen älskar henne jättemycket och dom har precis flyttat ihop.
Hon har skapat typ 3, 4 fejkade profiler på fb som är hennes tjejkompisar (hon har riktiga vänner också) och två av dom skriver med hennes kille och det är här jag börjar oroa mig.
Den ena tjejen har skrivit att hon varit tillsammans med min systers ex (som behandlade henne som skit) osv och gått bakom hennes rygg. (fejkad profil)
Och den andra tjejen har en pojkvän som börjat smsa med min systers kille osv (fast det är hon själv) och även skrivit till honom på fb.
När jag frågade lite diskret hennes kille så sa han nej vi har aldrig träffats för han jobbar utomlands jätteofta.
Det som oroar mig är att den här killen öppnar upp sig för den påstådda kompisens pojkvän och dom skriver ofta. JAg märker hur min syster ba älskling tror du fått meddelande och så kollar han så är det från dessa fejkprofilerna.
Hon försöker få reda på vad han tycker om henne, skapa konflikter som ger henne uppmärksamhet och bla pratar gott om sig själv genom dessa profiler.
Dessa profiler kommenterar även ofta på hennes bilder osv.
Nu till min oro är att jag vill verkligen att min syster ska vara tillsammans med honom för hon förtjänar ett bra och fint liv med honom. Dom har det så bra ihop och jag blir så förstörd och ledsen ifall allt detta skulle braka åt helvete. Vet att hon hade kraschat och mått extremt dåligt.
Inte nog med att min familj samt pojkvän tycker om honom också.
Så nu till min fråga och ja gber er verkligen hjälp mig.
Vad ska jag göra?
Hur kan jag prata med henne och lösa detta?
Jag är villig att prata med endast henne och säga åt henne att skaffa hjälp ch sluta med detta nu typ säga att hon slutade vara kompis med dom "personerna" så han inte fattar att hon ljugit för då vet jag att han kommer lämna henne.
Men det måste ske snart så ingen blir sårad men jag har ingen aning om hur jag ska ta upp detta med henne .
Vill typ säga; ja gvet vad du gör och att allt detta är fejk. men det är okej jag är inte arg på dig vi löser detta på ett sätt så din kille inte märker någonting och så ni kan ha ett bra förhållande men då får du gå till en psykolog och jag följer med. okej gumman?
Jag älskar verkligen henne och vill hjälpa henne och få henne att må bra.
Hjälp?