• Anonym (M)

Gaah, blir galen...Hur räknar jag ut ägglossning när mensen kommer som den vill?

Jag och min sambo längtar efter ett syskon till vår dotter. Vi har försökt i 2 år och lyckats två gånger iår men det har slutat i både missfall och utomkvedshavandeskap.

Nu har jag försökt mig på det där med ägglossningskalender men blir inte riktigt klok på hur den fungerar. Min förra mens första dag var den 28-29/9 och nu fick jag mens igen den 20/10 det betyder alltså att min menscykel är på ca 21-22 dagar? Men kan det vara så kort däremellan? Får för mig att ibland så går det iaf nästan en hel månad mellan.

Om den nu skulle vara så kort, betyder det då alltså att jag är fertil direkt efter mensens slut? Att jag har ägglossning om en vecka?

Man ska väl kanske inte hänga upp sig så på äl men det vore bra att ha något sånär ett hum på hur det fungerar.

Denna kalender kanske inte funkar så bra på de med oregelbunden menstruation?

Tacksam för svar!         

• Svar på tråden Gaah, blir galen...Hur räknar jag ut ägglossning när mensen kommer som den vill?
  • Anonym (M)

Är det någon som kan svara på detta? :)

• Anonym (M)

Hej! Nej, det har vi inte. Tänkte att det kanske inte var ett så stort problem (men för oss är det ju det)

Borde vi göra så?

Tack för svaret!

• Aleksandra Barnmorska

Hej! I och med att ni försökt i över två år och har ett missfall och ett utomkvedhavande tror jag inte att det skadar med en undersökning. lycka till

Svar på tråden Gaah, blir galen...Hur räknar jag ut ägglossning när mensen kommer som den vill?