• Plärtan

Julklappstips till barn som har "allt"

Släkten börjar fråga vad småkillarna önskar sig i julklapp,och jag vet inte riktigt...

Rensade ur i deras rum igår och de har :
    En back med plastdjur
    En back med bilar i olika storlekar
    Stor tågbana
    Leksakskök med tillbehör
    Massa lego
    Massa duplo
    Kulbana
    Böcker
    Pussel
    Dockor och nallar
    Leksaksverktyg och en del utklädningsgrejer
    Klossar
    Bebisleksaker
    Bilbana

Stora killen fyller 5 i mars nästa år och lillen kommer vara 20 månader vid jul.

Till storebror hade jag tänkt köpa och önska mer lego (det är absoluta favoriten), tuschpennor och ritblock, guldpengar...Har förstått att skylanders är populärt bland de äldsta på dagis så kanske någon sån figur.

Lillebror är svårare att önska sig till eftersom han har allt att leka med efter storebror! Hade tänkt mig leklera era, servis i plast och något med traktorer.

Tar gärna emot tips vad ni med barn i samma ålder har tänkt köpa/vad era barn önskar sig!

• Svar på tråden Julklappstips till barn som har "allt"
  • Tow2Mater

Armbandsklocka med motiv, och om du kan hitta en med lampa som lyser upp när man trycker på en knapp. Poppis hos min 5-åring.

• sötare

Har samma problem med barnens kusiner då de får allt av deras farmor som bara har de barnbarnen. Men jag köper då istället tidningspremunationer till barnen. Bar älskar ju att få egen post i brevlådan :)

• vampyria2
    elinaehn skrev 2013-10-21 09:37:51 följande:
    Har de play mobil? Det har varit mycket poppis här
    Jao Play mobil är helt underbart, mina ungar älskar det de också
    Plärtan skrev 2013-10-21 09:47:07 följande:
    Det har vi funderat på att skaffa och tror att barnen hade gillat det en massa! Men samtidigt, blir det inte för mycket att ha både playmobil, smålego och duplo framme? Hm..
    Ha det i olika backar och ha dem inte framme utan ta fram när de vill leka med det

• JulleGulle

Kanske något till sovrummet?
    En mysig nattlampa
    En barnfåtölj
    En matta
    Fin förvaringslåda- Finns ju förvaringsburkar i form av legogubbshuvuden samt legobitar.
    Tavlor/Fotocollage
    Kudde

Kläder kan man ju passa på att köpa

Ryggsäck

En upplevelse- lite större, som att åka till Kolmården eller något annat ni vet som pojkarna skulle uppskatta.
    Kanske spara för en resa till Legoland?

Förkläde och kockmössa? Egen kavel och små köksredskap som är till för det riktiga köket och inte att leka med.

Bobbycar, springcykel eller liknande.

Mega lego

Tycker absolut att du kan önska dig pengar till bärsele då det är något som din son kommer uppskatta och som ni har användning för.

• Maddi

Varför inte ge honom någon form av lek aktivitet för en dag, nu funkar de ju kanske inte på en 20 månaders, men äldre. 

• vampyria2
    MammaBella skrev 2013-10-21 17:16:27 följande:
    Inga tips till småsyskonen?
    Har han en boby car? De är kanon och brukar älskas av de små och kan användas till massor
    man köpa till ett släp och det brukar kunna sysselsätta dem hur länge som helst  
  • MammaBella
    vampyria2 skrev 2013-10-21 17:46:31 följande:
    Har han en boby car? De är kanon och brukar älskas av de små och kan användas till massor
    man köpa till ett släp och det brukar kunna sysselsätta dem hur länge som helst  
    Min pojke har redan en... Julklapp förra året från farmor...
  • norrlandsflicka

Spel och böcker. Nåt leksaksinstrument kan funka för båda. Vi har gitarr Little tikes som älskas av barn i alla åldrar.

• Catbride

Spel! Kan tipsa om "Ballongspelet" som även små barn kan spela utan en vuxen som hjälper till. Eller Gamealot JR som är ett "enmansspel" för alla mellan 3-99.

• mammalovis

Till minsta kan jag tänka mig att mosaik, enkelt lotto, musikinstrument, pärlor, gummitråd och pärlplatta kan vara kul att växa i under året, det fick dottern som 2-åring. Ena kusinen som fyllde 2 fick en massa duplo med olika bilar, ett lektält med Spindelmannen. Kusinen på ett fick en ratt med ljud och ljus som fascinerade alla kusinerna under 3 år samt deras fäder. Min dotter fick en dockvagn när hon var 2 plus en hel del hemmasydda dockkläder plus sängkläder under året som gått.

Sedan kan ju även barn uppskatta kläder med t ex bilar ur filmen o s v. En I-pad med barnanpassat skydd kan ju också vara kul om man vill satsa på något dyrare.

Annars finns det ju alltid spel och böcker för alla åldrar.  

• sötare

sen finns det ett stort kramdjur med jättestor mun och som man kan gömma saker i 
    har ju även filten som även är ett gosedjur 

Svar på tråden Julklappstips till barn som har "allt"