• orrvokki

Vad har era barn på er...?

Hej!
    Jag har en dotter som är 6 år och en son som är 9 månader..
    Jag tycker det är lite klurigt att veta vad jag ska sätta på dem för kläder nu om dagarna.. Kalla dagar innan vintern..
    För varmt för vinterkläder men de måste ändå vara påklädda.
    Dottern springer ju och leker i skolan så hon blir varm, men sonen sitter ju still i en vagn..

Vad har ni på era barn?
    Nyfiken...

• Svar på tråden Vad har era barn på er...?
  • Kakka

Jag har en 7-åring och en 1-åring. Den stora har vinterjacka, mössa, vantar och vinterskor.
    Den lilla har vinterjacka, vinterskor, mössa och vantar + åkpåse, alternativt overall, mössa, vantar, vinterskor.
    Under har jag byxor, strumpor och T-shirt+ kofta.

• Jacqueline
    Kakka skrev 2013-10-21 10:48:00 följande:

Jag har en 7-åring och en 1-åring. Den stora har vinterjacka, mössa, vantar och vinterskor.
    Den lilla har vinterjacka, vinterskor, mössa och vantar + åkpåse, alternativt overall, mössa, vantar, vinterskor.
    Under har jag byxor, strumpor och T-shirt+ kofta.

Vad ska de ha för kläder när det blir vinter för att inte frysa tänker jag direkt :-O
  • Jacqueline

7åring och 5åring ,höst boots/kängor ,skaljackor med fleece under ,tyg vantar + fleece mössor,scarfs.Överdragsbyxor finns ett par hemma och ett par på förskolan/skolan.

• Duckan

Idag var det neråt noll i morse så jag skickade med termobyxan och vinterjackan på, men inte så varmt under. Tror inte att dottern kommer att svettas. Hon har tunnare överdragsbyxa hängades i skolan om det skulle blir för varmt.

• Lillylou

Var - 5 här imorse...
    Min femåring har skalkläder med fleece under. Ullstrumpor i gummistövlarna.
    Treåringen har thermobyxor och till det skaljacka med fleece under. Ullstrumpor i gummistövlarna. 

• orrvokki

Min 6åring har en halvtjock jacka, mössa och vantar såklart och även överdragsbyxa.
    Hon är ganska varm av sig så nu om dagarna har hon inget tjockare under överdragsbyxan förutom sina tights...
    Misstänker dock att det blir för kallt inom kort så jag ska köpa fleecebraller hon kan ha...

Min 9 månaders hade i morse en fleeceoverall och sen en filt över men ja tycker det är jättesvårt...

• Kakka

I vinter blir det overall med fleece under + tjock mössa och vantar och fejkpolo för den lilla. Den stora blir termobyxor, vinterjacka + fleece eller dylikt under

• xSundanceKid

Vi har mellan 3-10 grader dagtid men alla ungarna har vanliga kläder (tröja, byxor, strumpor och kofta) sen har dom fleeceställ, skor, mössa och ev vantar. Tjejerna har filt i vagnen i och med dom sitter still.

• Knyttan

Mitt barn har inget på varken mig eller min man? Däremot har han på SIG kläder... 

• Veritaslux

Höstkläder betyder skalbyxor och skaljacka från Pop, fleecetröja under. Liten skarf, tunn mössa och vantar beroende på väder. Idag är det runt tio grader och dottern vägrar vantar. Hon brukar vägra ner till nollan ungefär, dp upptäcker hon att det kan vara lite skönt ändå. Tunnare stickade vid torrt eller galonvantar vid blött väder. Under ytterkläderna har dottern tunn tröja (typ långärmad t-shirt) och byxor/kjol/klänning. Är det kallare tar vi ett lager till, t.ex. en tjockare tröja under fleecen... på fötterna har hon höstskor i gore-tex eller lättfodrade gummistövlar.

Overallen väntar jag med tills det blir minusgrader men jag har köpt en vinterjacka att ta kallare dagar. Bra när man gör utflykt och åker vagn etc så kan man ta med skalbyxor som komplement för kortare lekvistelse ute. Förra året hade vi en vinterjacka som var bra att ha som komplement till overallen. Tänkte investera i ett par fleecebyxor att ha under skalbyxorna för ännu mer variation.

Mamma till underbar dotter född 19 juni 2011
  • orrvokki

Det var ju fyndigt knyttan...
    Ber om ursäkt för min felskrivning eftersom du har svårt att klura ut vad jag menade.

Svar på tråden Vad har era barn på er...?