• Selmalinen

Gravid och blir arbetslös vad har d för krav på mig?

Hej! Jag är uppsagd pga arbetsbrist och blir för första gången i mitt liv arbetslös. Har varit yrkesverksam i 14 år. Har nu arbetat heltid i 3 år i streck. Har inkomstförsäkring via facket. Problemet är att jag är gravid. Kommer att vara i v14 min första arbetslösa dag. Magen syns redan (3:e barnet). Hur fungerar det? Jag fattar ju att jag måste söka jobb för att ha rätt till à- kassa och att även jag måste söka jobb i hela landet. Men vad är kraven, hur många jobb varje dag/vecka/månad ska man redovisa att man sökt? Måste man söka alla jobb som matchar ens profil minsta lilla? Behöver lite råd och stötting känner jag ;(

• Svar på tråden Gravid och blir arbetslös vad har d för krav på mig?
  • Masken84

Jag fick söka jobb i hela landet och jag var gravid i v 25. Men jag skrev i det personliga brevet att jag var gravid osv

• Selmalinen

Jag vill vara ärlig å skriva att jag är gravid i mitt personliga brev, så läser man på nätet om gravida som gjort det å arbetsförmedlingen tyckt att det inte ska stå med.

• HJ81

Glöm inte att anmäla dig som arbetssökande första dagen som arbetslös så du inte går miste om din SGI!

• Redan47

Precis! Kom ihåg anmäla dig som arbetssökande AF bara skriva in på datorn där ev hemifrån, vet ej hur teknik utv är idag. Det får inte bli något sk hål i dagar mellan arbete och arbetssökande. Då ryker din gamla sgi.

Ang jobbsök, du kan skriva vad du vill i. Ditt personlig brev. Det har de inte med att göra. Du kan ju oxå göra den typen av upplysning i mailet som du skriver och bifogar ditt pers brev o CV. Typ vill oxå meddela att jag kommer vara föräldraledig från ....och 2,5år framåt ;}

Svar på tråden Gravid och blir arbetslös vad har d för krav på mig?